خبرگزاری کار ایران

نجات معجزه آسای خانواده 5 نفره از چنگال قاتل خاموش

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۷۹۲

انتشار گاز خطرناک مونواکسید کربن(CO ) در یک مجتمع مسکونی واقع در خیابان شھید آقایی، موجب مسمومیت شدید 5 نفر از ساکنان این منزل مسکونی شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی، به دنبال تماس شھروندان با سامانه 125 مبنی بر انتشار گاز مونواکسید کربن در یک مجتمع مسکونی، بلافاصله ستاد فرماندھی سازمان آتش نشانی شیراز، آتش‌نشانان ایستگاه 5 را ساعت 26:12 دقیقه بعد از ظھر روز گذشته به خیابان شھید آقایی اعزام کرد.

محمد ھادی قانع مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی در این باره گفت: در یک منزل مسکونی گاز مونواکسید کربن از اتصالات دودکش دستگاه پکیج انتشار یافته و سپس به درون منزل نفوذ کرد که  بر اثر آن، 5 نفر از اھالی منزل دچار گاز گرفتگی شدند .

وی در ادامه افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، پس از تجھیز خود به دستگاه ھای تنفسی، جریان گاز را قطع و آن را غیر فعال کردند و در ادامه نیز در  و پنجره ھای واحد مسکونی را برای تخلیه گازھای سمی منواکسیدکربن گشودند.

وی تصریح کرد: نیروھای آتش نشانی به منظور نجات افراد آسیب دیده احتمالی، وارد راھروھا و واحدھای مجتمع مسکونی شدند و 5 نفر از اھالی را که در داخل یکی از واحدھای مسکونی این مجتمع گرفتار و دچار مسمومیت شده بودند را از محل حادثه خارج کرده و برای اقدامات درمانی تحویل کادر پزشکی اورژانس دادند.

قانع با بیان اینکه نقص فنی دودکش ھا و اتصالات دستگاه پکیج و بخاری عامل اساسی مسمومیت ھا و مرگ و میرھای ناشی از گاز مونوکسیدکربن است، ابراز کرد: بنابراین دستگاه ھای گرمایشی و مسیر خروجی دودکش آنھا به شکل سالیانه باید توسط افراد متخصص مورد بازبینی ،سرویس و نظافت قرار گیرند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی در پایان گفت : آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه و بازدید از دودکش‌ھای مجتمع مسکونی و ارائه تذکرات ایمنی لازم به مدیر و ساکنان به مأموریت خود پایان دادند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز