خبرگزاری کار ایران

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور مطرح کرد:

18 تا 19 مورد مرگ و میر مادر در هر 100 هزار تولد زنده/ فوت سالانه دو میلیون و 700 هزار نوزاد در دنیا

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۸۰۰

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور با این هشدار که دو میلیون و 700 هزار نوزاد در سال در دنیا فوت می‌کنند، بر عدالت در سلامت و رسیدگی به محرومان تاکید و ابراز امیدواری کرد تا با رسیدگی به محرومان در کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران بسیار تاثیرگذار باشیم.

به گزارش ایلنا، سیدعلیرضا مرندی در کنگره بین‌المللی پریناتولوژی و هفتمین کنگره سراسری پریناتولوژی و نئوناتالوژی با بیان اینکه امید است این کنگره منشا خیر و خدمت به مردم باشد، اظهار داشت: مادران و بانوان به عنوان مربیان نسل‌های آینده و سکان‌دار سلامت خانواده، با تلاش، ایده و فکر خود در سلامت خانواده، جامعه و کشور بسیار تاثیرگذارند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: طبق آمار گزارش شده قبل از انقلاب، ۹۰ مورد مرگ و میر نوزاد در هزار تولد زنده ثبت شده که اکنون این آمار به ۹ و شش دهم در هزار تولد زنده رسیده است.

وی  گفت: مادران باردار و شیرده در دین و آیین ما، جایگاه والایی دارند و خدمت به این قشر از جامعه برای همه پزشکان و متخصصان افتخار بزرگی است.

مرندی با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر مادران بادار در دنیا 218 هزار مورد در سال است، بیان کرد: آمارها نشان می‌دهند که در کشور در هر صد هزار تولد زنده 18 تا 19 مورد مرگ و میر مادر وجود دارد. 

رئیس کنگره با اعلام اینکه طبق آمار گزارش شده از قبل انقلاب، 90 مورد مرگ و میر نوزاد در هزار تولد زنده ثبت شده که اکنون این آمار به 9 و شش دهم در هزار تولد زنده رسیده است، افزود: طبق گزارشات ارائه شده قبل از انقلاب، 11 هزار کودک در سال بر اثر بیماری کزاز از بین می‌رفت که این آمار اکنون به 6 تا 7 مورد در سال رسیده که آن نیز مربوط به مهاجران افغانی غیر قانونی ساکن در کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز