خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر شیراز:

توزیع کمک‌‌های مردمی به سیل زدگان پراکنده و نامتناسب با نیازهاست

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۲۷۴

سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: یکی از مشکلات موجود در امدادرسانی پس از سیل، توزیع پراکنده و خارج از ضابطه کمک‌های مردمی است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی شورای شهر شیراز، نواب قائدی سخنگوی شورای شهر شیراز در پایان هفتاد و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر شیراز که به صورت غیرعلنی و با حضور فرماندار شیراز و مدیران دستگاه‌های امدادی، انتظامی و وزارت نیرو برگزار شد، گفت: این حلسه در راستای بند ۳۲ ماده ۸۰ قانون شوراهای شهر و روستا مبنی بر وظایف نظارتی شوراها بر امور شهر برگزار شده و همه دستگاه‌های مسئول در این زمینه فراخوانده شدند تا زمینه‌های بروز سیل و نحوه امدادرسانی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: این نشست با حضور فرماندار محترم شیراز برگزار شد و فرماندار محترم در این نشست به بیان نحوه امداد رسانی و عملکرد ستاد مدیریت بحران شهرستان شیراز پرداخت.

قائدی با بیان اینکه رییس پلیس راهور و فرماندهی انتظامی استان نیز گزارشی از اقدامات ترافیکی و امنیتی در زمان سیل ارائه کردند، افزود: در جلسه رسمی و غیر علنی شورای اسلامی شهر شیراز، مدیران سازمان آب منطقه‌ای استان فارس و آبفای شیراز گزارشی از میزان بارش در روزهای پنجم و ششم فروردین ارائه کردند‌ که قرار است بزودی نتایج آن توسط استانداری فارس منتشر شود که نتایج قابل توجهی است.

عضو‌ کمیته حقیقت یاب شورای اسلامی شهر شیراز ویژه سیل اخیر خاطر نشان کرد: موارد متعددی در مورد علت سیل اخیر از سوی دستگاه‌های مرتبط مطرح شد که جمع بندی نهایی نیازمند بررسی بیشتر کارشناسان است.

وی با بیان اینکه مدیرعامل جمعیت هلال احمر نیز گزارشی از کمک‌های ارسالی ارائه کرد، ادامه داد: گلایه‌های فرماندار شیراز از پراکندگی و توزیع نامناسب کمک‌های مردمی قابل تامل است و اعضای شورای شهر از مردم شیراز میخواهند به اطلاعیه‌های هلال احمر توجه فرموده و اقلام ‌مورد نیاز را به جمعیت هلال احمر تحویل دهند تا با هماهنگی مدیریت بحران توزیع انجام شود.

قائدی خاطرنشان کرد: در حالیکه برخی از شهروندان همچنان نیازمند دریافت کمک هستند، در ‌مناطقی دیگر ساماندهی و تجهیز صورت گرفته است و کمک‌های به این مناطق گسیل می‌شوند.

وی با تقدیر از همراهی و همکاری شهروندان گفت: همانگونه که بی توجهی در نیازهای همشهریان نکوهیده است، افراط و عدم توجه به تذکرات مدیریت بحران می‌تواند به اتلاف کمک‌ها منجر شود.

وی از شهروندان نوع دوست خواست قبل از هرگونه اقدامی برای ارسال کمک به مناطق سیل زده با جمعیت هلال احمر یا کمیته امداد امام خمینی(ره) هماهنگی کنند.

وی با اشاره به روزهای پایانی تعطیلات نوروزی اظهار کرد: شورای شهر شیراز در این جلسه با کمک یک میلیارد ریالی خرید لوازم تحریر  برای دانش اموزان مناطق سیل زده موافقت کرد.

وی گفت: این لوازم تحریر با همکاری آموزش و پرورش ناحیه ۴ و انجمن اولیا و مربیان خریداری و‌توزیع می‌شود.

قائدی از شهروندان خواست کمک‌های خود را با هماهنگی اموزش و پرورش و هلال احمر به سمت تامین اقلام دانش اموزی و تجهیز منازل سیل زدگان سوق دهند‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز