خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران لرستان خبرداد:

پیش‌بینی خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیل به لرستان

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۲۲۶

مدیرکل مدیریت بحران لرستان میزان خسارت سیل اخیر در استان را بیش‌از ۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا آقامیرزایی در جلسه شورای اداری استان، اظهار داشت: پیرو اخطاریه هواشناسی مبنی‌ بر این‌که در روزهای دوم و سوم آذر بارش‌های بیش از نرمال در استان داریم، اعلام آمادگی شد و دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.
 
 وی افزود: شدت بارش‌ها در سه ساعت افزایش داشت و ۶۰ میلی‌متر بارندگی داشتیم که در جنوب استان با مشکلاتی روبه‌رو شدیم.
 
 آقامیرزایی بیان کرد: در ساعات اولیه بارش، نیروهای امداد و نجات در محل حاضر شدند اما چون حجم کار زیاد بود از مرکز استان نیز کمک خواسته شد که در کمتر از ۲.۵ ساعت به این مناطق اعزام شدند.
 
مدیرکل مدیریت بحران لرستان با بیان این‌که علت تاخیر ۲.۵ ساعته، ریزش کوه در چند نقطه بوده است، گفت: به‌طور کلی میزان آمادگی خوب و سرعت عمل دستگاه‌ها مطلوب بوده است.
 
وی با بیان این‌که در بعضی روستاها مشکل آب داشتیم، اضافه کرد: در مجموع تمام مشکلات در بازه زمانی رفع شد و همچنان کار خدمات‌رسانی به روستاها در حال پیگیری است.
 
 آقامیرزایی بیان کرد: خسارت سنگینی به پلدختر و سایر شهرستان‌ها وارد شده است و پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت بارندگی‌ها بوده است.
 
 وی میانگین بارش‌ها را ۷۹ میلی‌متر عنوان کرد و افزود: میانگین سال آبی جاری از اول مهر تا چهارم آذر ۲۱۴.۶ میلی‌متر بوده که ۳۶.۵ میلی‌متر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
 
 آقامیرزایی با بیان این که تلفات جانی نداشته‌ایم، گفت: تمامی دستگاه‌ها همکاری لازم را با هم داشتند، ما بارندگی‌های بعدی را نیز داریم و باید سعی شود که در نقاط مشکل‌دار بیشتر کار کنیم که این حوادث تکرار نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز