خبرگزاری کار ایران

هاشم‌پور مطرح کرد:

بدهی1300میلیاردی شهرداری شیراز به بانک‌های عامل/هیچ نگرانی از بدهی‌های شهرداری نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۳۷۰

معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز با بیان اینکه میزان بدهی شهرداری به بانک‌های عامل مانند بانک شهر و صادرات هزار و سیصد میلیارد است، گفت: مجموع بدهی‌های شهرداری شیراز در حال حاضر رقمی حدود سه هزار و 600 میلیارد تومان را بالغ می‌شود ولی هیچ نگرانی از بدهی‌های شهرداری نداریم.

به گزارش ایلنا، محمد هاشم پور در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: این درحالیست که هزار و 300 میلیارد تومان از این مبلغ، برای اوراق مشارکت، 700 تا 800 میلیارد بدهی به پیمانکار و هزار و 500 میلیارد تومان نیز بدهی شهرداری شیراز به بانک‌ها است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز گفت: مهم‌ترین تفاوت بودجه سال آینده، پیش‌بینی آغاز عملیات اجرایی 80 پروژه جدید است، در حالی‌ که امسال بخش اعظم بودجه به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اختصاص داشت.

هاشم‌پور با بیان اینکه هر مجوعه ای که از مردم عوارض اخذ می‌کند بانکی را به عنوان طرف قرار داد سازمان خود بر می گزینند، ادامه داد: این در حالیست که بانک مورد نظر با هدف ایجاد رضایتمندی و تسریع در امور مردم و شهروندان و مراجعه کنندگان به افراد خدمات ارایه می دهند.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری کلانشهرها سهام دار اصلی بانک شهر به شمار می آیند، ادامه داد: بانک شهر به عنوان طرف قرارداد شهرداری به مردم خدمات رسانی می‌کند بطوریکه 70 درصد از سهام بانک شهر به شهرداری کلانشهرها تعلق دارد.

به گفته وی 7 درصد از سهام بانک شهر به شهرداری شیراز تعلق دارد.

وی به تصویب برنامه 5 ساله شهرداری شیراز توسط شورای شهر، اشاره کرد و افزود: برنامه پیشنهادی اصلاح شده و به تصویب شورا رسیده و در نهایت برنامه پنج‌ساله با اعتباری بالغ بر 24 هزار و 800 میلیارد تومان تصویب شده که در ردیف ساختمانی و استقراض خیلی بدبینانه، در ردیف مالیات ارزش افزوده و درآمدهای پوششی خوش‌بینانه و در جذب سرمایه گذاری با سناریوی میانه، مد نظر قرار گرفته است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز بیان کرد: در 11 ماه گذشته بیش از 100 درصد از بودجه دو هزار و 810 میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال 97 جذب شده است که نسبت به گذشته 31 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: میزان مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی را 1500میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با همکاری اداره کل امور اقتصادی، برنامه بودجه و حمایت استانداری 151 میلیارد تومان از این بدهی تهاتر شده است که امیدواریم با حمایت استاندار و دستگاه‌های مرتبط 120 میلیارد تومان آن در آینده نزدیک تهاتر شود.

هاشم پور افزود: در حال حاضر این مجموعه یک هزار و 900 فقره چک برگشتی از محل تقسیط هزینه پرداخت پروانه ساختمانی در اختیار دارد.

 معاون مالی شهردار شیراز ادامه داد: سهم درآمدهای پایدار از کل درآمدهای شهرداری شیراز 12 درصد است که نسبت به گذشته آمار خوبی است.

وی افزود: هیچ نگرانی از بدهی شهرداری نداریم بطوریکه اگر پرداخت مطالبات شهرداری به موقع انجام شود، قطعا پرداخت این میزان بدهی هیچ فشاری به شهرداری وارد نمی‌شود

هاشم پور با اشاره به نامه شهردار در خصوص پرداخت حقوق کارکنان پیش از حقوق مدیران شهرداری، گفت: بعد از تکلیف شهردار از آبان ماه تاکنون اول حقوق کارکنان و بعد حقوق مدیران را پرداخت کرده‌ایم، مجموع حقوق‌های پرداختی 65 میلیارد تومان است که کمتر از 350 میلیارد تومان آن برای مدیران مجموعه واریز می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز همچنین با بیان اینکه درآمدهای پایدار از مالیات بر ارزش‌افزوده، عوارض آلایندگی، عوارض نوسازی، عوارض صنفی، هزینه پسماندها و بهای خدمات است خاطرنشان کرد: از کل درآمدهای شهرداری شیراز 12 درصد است که نسبت به گذشته آمار خوبی است

وی افزود: مجموع حقوق پرسنل شهرداری شیراز هر ماه حدود 65 میلیارد تومان است که سهم مدیران شهرداری کمتر از 350 میلیون است و حقوق شخص شهردار شیراز نیز زیر 10 میلیون تومان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز