خبرگزاری کار ایران

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز ارائه شد:

گزارش خدمات تفصیلی طرح چشم انداز بیست ساله شهرداری شیراز

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۱۴۲

مشاور پروژه طراحی چشم انداز بیست ساله شهرداری شیراز گفت: تدوین برنامه راهبردی شهرداری باعث هماهنگی و یکپارچگی توسعه شهری می شود که می‌توان از آن به عنوان پایلوت ملی نام برد که نوع جدیدی از قانونمندی اسناد توسعه ملی است.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از فارس، رفیعیان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: شرح خدمات این برنامه متناسب با شهر شیراز تعیین شده و برای سال 1418 تدوین شده‌ است.

وی در ادامه عنوان کرد: متأسفانه در گذشته به دلیل فقدان برنامه یکپارچه مدرسین شهری، ظرفیت لازم را برای اجرای برنامه های شهری نداشتیم؛ اما ارائه این برنامه، می تواند شهرداری را در تدوین سند راهبردی  یاری کند.

مشاور این پروژه بیان داشت: نکته مهم بر اساس این طرح این است که مصوبات شهرداری برای اتصال به ساختار ملی باید از این شیوه نامه تبعیت کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی باید همه برنامه‌های توسعه‌ای را در سطح منطقه‌ای مورد توجه قرار دهد و با برنامه های ملی نیز منطبق باشد تا برنامه پنج ساله شهرداری و بودجه هم از این طریق تدوین شود.

رفیعیان دستاورد این سند را مجموعه‌ای از اقدامات و بسترسازی های اجرایی خواند که شهرداری را به سمت نظام برنامه ریزی مدیریت یکپارچه خواهد برد.

وی عنوان کرد: نکته مهم درخصوص این طرح ایجاد سازگاری بین سازمان ها و دستگاههای مسئول  است.

همچنین در خلال این گزارش از شورا خواسته شد با فراهم آوردن چارچوبی امکان وارد کردن اسناد را به مرحله عمل ایجاد کند.  این طرح در پنج مرحله، از خرداد ۹۶ شروع شده و تا خرداد ۹۷ به اتمام می رسد و پنج مرحله تعیین‌شده و زیرمجموعه مطالعاتی آن در این بازه مشخص خواهد شد.

در همین راستا، کمیسیون برنامه و بودجه تصویب کرد که شورا شهرداری را به تدوین برنامه بیست ساله ترغیب کند و شرح خدمات برنامه راهبردی را مورد تأیید قرار دهد؛ بدین ترتیب پس از تصویب شرح خدمات، عملا کمیسیون برای ارائه چشم انداز بیست ساله وارد کار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز