خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شیراز در مجلس:

همه پرداخت‌های کلان نامتعارف نیست

asdasd
کد خبر : ۳۸۸۳۲۹

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت های کلان به کسانی که در تولید فعالیت داشته اند و در این مسیر ارزش افزوده بسیاری را برای کشور داشته‌اند، نامتعارف نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، فرج‌الله رجبی در مراسم بزرگداشت هفته تامین اجتماعی و رونمایی از سردیس شهیدان بدر و امام‌دوست در شیراز، گفت: در بحث پرداخت حقوق‌های نجومی باید حساب کسانی که در تولید ارزش افزوده زیادی را داشته اند با مدیران ستادی جدا کرد.

نماینده مردم شیراز افزود: گفتن این واقعیت ممکن است برای من ترکش‌هایی نیز در پی داشته باشد،اما بیان این نکات ضروری است زیرا وقتی در جامعه موجی ایجاد می شود همه را با خود می برد.

وی ادامه داد: ما باید بحث مدیران و مسئولان ستادی را از کسانی‌ که در تولید مسئولیت را جدا کرد، مثلا فردی که در بخش تولید فعال است و از تولید او ارزش افزوده بسیار زیادی برای کشور ایجاد می شود نباید نسبت به پرداخت حقوق زیاد به وی با دیده تنگ نظری نگریست.

رجبی قضات را از دیگر اقشاری دانست که نباید نسبت به در مورد آنان به دیده تنگ نظری نگریست و افزود: اگر یک قاضی تامین نباشد و از بابت معیشت دچار دغدغه باشد نمی تواند حوب قضاوت کند و تصمیم بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه، باید سالانه بیش از 30  میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جذب شود، حال فرد یا افرادی که قرار است در بحث چنین سرمایه‌گذاری هایی کار را مدیریت کنند، طبیعی است که درصد دریافتی اش رقم بالایی می شود.

وی با بیان اینکه امروز بیش از 85 درصد کل بودجه کشور صرف مصارف جاری می‌شود، این عدد را در شرایط عادی، حداکثر 50 درصد دانست و در بیان بزرگی عدد بدهی‌های دولت گفت: اگر تمام منابع باقیمانده دولتی را صرف پرداخت بدهی‌ها کنیم و هیچ اقدام عمرانی هم انجام نشود، برای پرداخت کامل بدهی‌ها حدود 20 سال زمان نیاز داریم!

رجبی با تصریح اینکه در چنین شرایطی‌ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، اولویت اصلی باید باشد، گفت: اگر قرار است مملکت را نجات دهیم، باید زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری فراهم کنیم تا شاهد اقدامات خوبی در ابعاد مختلف باشیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ منافع و مصالح ملی یک اصل غیرقابل خدشه و تخطی و سرمایه‌گذاری هم یک ضرورت برای توسعه است و حتی برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی هم نیازمند تحصیل منابع هستیم. حال هرچه می‌خواهیم شعار بدهیم، منابع تامین نخواهد شد.

وی با تاکید براینکه در سرمایه‌گذاری باید تکیه بر نیروی انسانی و منابع داخل و استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌ها باشد، گفت: سازمان تامین اجتماعی که نهادی غیردولتی محسوب می‌شود، در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد. اگر سرمایه‌های این سازمان مورد تعدی قرار نگیرد، قطعا کارساز خواهد بود.

رجبی گفت: در آینده انتظار این است که مسئولان سازمان تامین اجتماعی در فارس و شیراز علاوه بر ارائه آمار افراد تحت پوشش و هزینه‌های انجام شده در خصوص اجرای طرح‌های سرمایه‌‌گذاری هم گزارشی ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز