خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس:

جایگاه بخش خصوصی در مدیریت سفر پررنگ تر شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۱۹۹

باید با حساسیت و دقت بیشتری به موضوع جلب گردشگران خارجیبه ویژه تامین امنیت آنان در طول حضور در استان، توجه کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: جایگاه بخش خصوصی در مدیریت سفر به ویژه موضوع اسکان باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، خلیل رضائیان که در پنجمین کارگروه میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سخن می گفت، با بیان اینکه در روزهای آینده سفرهای تابستانی ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی باید در این مدت حضور پررنگ و سخت گیری بیشتری داشته باشد تا شاهد کاهش بیشترتلفات رانندگی نسبت به سال گذشته باشیم.

وی با اشاره به این که ورود گردشگران خارجی به استان فارس بیش از ۲۳۵ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: باید با حساسیت و دقت بیشتری به موضوع جلب گردشگران خارجیبه ویژه تامین امنیت آنان در طول حضور در استان، توجه کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان این که درصد اشتغال برخی هتل ها چندان بالا نیست، گفت: خوشبختانه هتل های درجه یک پر هستند اما برخی هتل هاو همچنین مهمان پذیرها، ظرفیت های خالی دارند.

رضائیان تاکید بر این که رعایت بهداشت و نظافت تاثیر قابل توجهی در تامین رضایتگردشگران خارجی خواهد داشت، خاطر نشان کرد: مسائل بهداشتی در مسیرهای گردشگریاستان باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

وی با اشاره به این که فراهم کردن زمینه های مناسب برای جلب سرمایه گذاران در بخشگردشگری اهمیت بسیاری دارد، افزود: مسئولین شهرستان ها باید معافیت ها و امتیازهایویژه ای برای جلب سرمایه گذاران د ر نظر بگیرند زیرا موجب کسب درآمدهای پایدار وطولانی مدت و افزایش ظرفیت های مناطق خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطر نشان کرد: به شوراهای اسلامی و شهرداریهای استان توصیه می کنیم در زمینه همکاری با سرمایه گذاران بخش گردشگری، حداکثرهمراهی و تعامل را داشته باشند.

رضائیان بیان این که مسائل مربوط به گردشگری به صورت ویژه و خارج از نوبت در کمیسیونماده پنج و کمیسیون امور زیربنایی استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: وضعیت مهمانسراهای دولتی در شهرستان ها و تاثیر آن بر سودآوری هتل ها باید موردمطالعه قرار گرفته و بررسی شود.

وی همچنین بر رسیدگی به وضعیت مجموعه پاسارگاد به عنوان یکی از مهم ترین آثار تاریخیاستان فارس که مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است تاکید کرد.

گفتنی است در این جلسه از فرمانده انتظامی فارس به دلیل عملکرد این نیرو در تامین امنیتگردشگران خارجی تقدیر به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز