خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان جهرم:

مدیریت منابع آب باید در تمام سطوح جامعه انجام شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۷۲۸

در هنگام بروز حوادثغیرمترقبه و همچنین خشکسالی، تعامل نزدیک بین دستگاه‌ها علاوه بر تسریع در کاهش اثرات زیان‌بار حوادث، موجب اثربخشی بیشتر برنامه‌ ریزی­‌ها و اقدامات آن­ها خواهد شد.

حجت اله رضایی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران جهرم، پدیده خشکسالی را از جمله عوامل مهم تهدیدکننده محیط زیست عنوان و تصریح کرد: اگر پدیده خشکسالی و حوادثغیرمترقبه به شیوه درستی مدیریت نشوند، مشکلات غیرقابل جبرانی در آینده­ نزدیک برای مردم به وجود خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان جهرم بر لزوم فرهنگ­ سازی در خصوص آمادگی مردم قبل و بعد از حوادثغیرمترقبه تأکید کرد و افزود: در هنگام بروز حوادثغیرمترقبه و همچنین خشکسالی، تعامل نزدیک بین دستگاه­‌ها علاوه بر تسریع در کاهش اثرات زیانبار حوادثموجب اثربخشی بیشتر برنامه­ ریزی­‌ها و اقدامات آن­‌ها خواهد شد.

معاون استاندار فارس، اولویت مهم در مقابله با پدیده خشکسالی در شهرستان جهرم را فرهنگ­ سازی و نهادینه­ کردن فرهنگ صحیح استفاده از منابع آب دانست و افزود: فرهنگ­ سازی در عرصه مصرف و مدیریت منابع آب باید در تمام سطوح و اقشار جامعه انجام شود چرا که درصورت عدم مدیریت صحیح مصرف آب تبعات زیانبار و غیرقابل جبرانی را درپی خواهد داشت.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران جهرم خواستار برنامه­ ریزی و فعالیت دستگاه­‌ها و نهادهای متولی امور فرهنگی شهرستان در زمینه فرهنگ­ سازی عمومی در موضوع مصرف آب شرب و کشاورزی شد و بیان داشت: علی رغم سپری شدن دوران چند ساله کم بارش در استان و شهرستان هنوز تبعات سنگین و خسارت بار پدیده خشکسالی به خوبی برای اقشار مختلف جامعه تبیین نشده است که در این رابطه نیازمند برنامه­ ریزی و اقدامات بیشتر دستگاه­‌های متولی و نهادهای فرهنگی هستیم.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده حداکثری از مشارکت سازمان­‌های مردم­ نهاد در فرهنگ­ سازی مصرف صحیح آب در بخش‌­های کشاورزی و شرب تأکید کرد و اظهار داشت: سازمان­‌های مردم ­نهاد، یک ظرفیت مهم در حل مشکلات و نارسائی­‌های جامعه هستند که مدیران بخش­‌های مختلف باید از این توان در جهت حل مسائل به خصوص در شرایط سخت و بحران­‌ها استفاده کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان جهرم یادآور شد: مدیران و مسئولین باید مشکلات غیر قابل جبران ناشی از مصرف غیر اصولی آب شرب و کشاورزی را برای عموم جامعه تبیین و تشریح کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز