خبرگزاری کار ایران

مشاور استاندار فارس در امور جوانان:

مجمع خیرین اشتغال و حامی کارآفرینی در فارس راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۹۹۴

مدیر کل ورزش وجوانان استان باید با درک صحیح از اهمیت مسایل مربوط به جوانان وقت و انرژی بیشتری را صرف مرتفع نمودن مشکلات این حوزه کند.

مشاور استاندار فارس در امور جوانان پشتوانه دولت یازدهم را جوانانی دانست که نقش عمده‌ای در وقوع حماسه ۲۴ خرداد ۹۲ داشتند و گفت: دغدغه‌های نماینده‌های دولت تدبیر و امید در فارس موجب شکل‌گیری حوزه مشاوره جوانان استانداری شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، بهزاد حاجات نیا با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان، با اشاره به حضور پررنگ جوانان در عرصه انتخابات ۲۴ خرداد سال گذشته اظهار داشت: مقبولیت رییس جمهوری بین قشر جوان با تشکیل خودجوش ستادهای جوانان حامی این وی به خود رنگ واقعیت گرفت تا جوانان در کنار دیگر طیف‌های جامعه زمینه‌ساز حماسه سیاسی سال ۹۲ شوند.

وی با اشاره به سفرهای استانی استاندار فارس و دیدارهای مردمی، عمده ترین در خواست ها ی مطرح شده توسط مردم در این سفرها و ملاقات ها را مباحثمربوط به اشتغال دانست و افزود: متاسفانه امروز در هر خانواده ای موضوع بیکاری جونان به عنوان یک مشکل خود نمایی می کند و تلاش تیم مدیریتی استان مبارزه با این معظل است.

حاجات نیا اشتغال، مسکن، ازدواج و ورزش را به عنوان موضوعات مورد مورد تاکید استاندار فارس در بخش جوانان معرفی کرد و افزود: تاکید نماینده عالی دولت یازدهم در فارس بر حل معضلات مربوط به بیکاری در استان فارس، باعثتدوین اساسنامه مجمعی تحت عنوان " مجمع خیرین اشتغال و حامی کارآفرینی " دراستان شد.

وی تصویب اساسنامه مجمع خیرین اشتغال و حامی کارآفرینی را اتفاق بزرگ و مبارکی در سطح استان و کشور دانست و عنوان کرد: امیدواریم با تاکید و حمایت استاندار فارس درخصوص حل معضل بیکاری، شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

مشاور استاندارفارس در امور جوانان از برگزاری جلسات متعدد با فعالان جوان در حوزه دانشگاه خبرداد وافزود: دانشگاه نهادی است که می توان از اعتبارات علمی و انرژی و شور نشاط موجود در آن به بهترین شکل استفاده کرد.

حاجات نیا از تمایل استاندار فارس به برگزاری جلسات منظم با فاصله زمانی مشخص با بدنه جوان دانشگاه ها خبر داد و تصریح کرد: برقراری ارتباط با بدنه جوان دانشگاه ها کار سخت و پیچیده ای نیست اما انتخاب و معرفی نمایندگان دانشجویان توسط تشکل های موجود در دانشگاه جهت حضور در این جلسات اندکی زمان بر بوده است که به محض به سرانجام رسیدن این روند ومعرفی نمایندگان دانشجویان توسط تشکلات، برنامه دیدارهای منظم استاندار با دانشجویان در تقویم کاری استاندار گنجانده خواهد شد.

وی در ادامه بیشترین ارتباط خود را از زمان قبول مسئولیت در استانداری فارس را متوجه اداره کل ورزش و جوانان استان دانست و با ابراز تاسف از مغفول ماندن مسایل مربوط به جوانان در این اداره کل گفت: مدیر کل ورزش وجوانان استان باید با درک صحیح از اهمیت مسایل مربوط به جوانان وقت و انرژی بیشتری را صرف مرتفع نمودن مشکلات این حوزه کند.

حاجات نیا برگزاری یک مراسم سمبلیک در یکی از تالارهای شهر و معرفی چند جوان نخبه در حوزه های مختلف را دوراز شان جوانان و به نوعی شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت در این حوزه دانست و بیان داشت: چند سال است که به صورت منظم با کف زدن و هورا کشیدن از چند جوان تجلیل می کنیم، غافل از اینکه بعد از برگزاری این همایش همان جوان هایی را که برایشان کف زدیم و هورا را کشیدیم را به حال خود رها می کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با انتقاد از بخش جوانان جمعیت هلال احمر فارس افزود: یکی از پتانسیل های قابل توجه در این بخش، جوانان فعال در جمعیت هلال احمر است که متاسفانه از زمان تشکیل حوزه مشاوره جوانان در استانداری فارس تاکنون شاهد برقراری ارتباط با این حوزه مشاوره توسط مسئولان هلال احمر و ارایه برنامه های آنها پیرامون جوانان نبوده ایم.

وی جزیره ای عمل کردن دستگاه های متولی امور جوانان و عدم وجود وحدت رویه در عملکرد این دستگاه ها را بسیار زیان آور دانست و افزود: برخلاف برخی تحلیل ها ی ارایه شده معتقدیم که جوانان ما با بدنه دولت و دستگاه های اجرایی قهر نیستند و دستگاه هایی نظیر اداره کل ورزش وجوانان که متولی مسایل مربوط به جوانان هستند باید زمینه ساز ایجاد اعتماد بیش از پیش جوانان به بدنه اجرایی کشور باشند. وبدنه استان نیستند.

حاجات نیا با تاکید بر لزوم حذف برنامه های سمبلیک در حوزه جوانان افزود: اگر قرار باشد برنامه ای در این حوزه جوانان رقم بخورد باید شامل همه جوانان شهر و استان شود.

وی از حمایت استاندار از طرحهای حوزه جوانان خبر داد و بیان داشت: اگر از همین امروز هم برای حل مشکلات مربوط به جوانان آستین ها را بالا بزنیم دیر است.

مشاور استاندار فارس افزود: گسترش مسابقات و ورزشهای جدید در محلات، یرگزاری جشنواره های محلات، ایجاد روحیه مودت و همکاری در محلات با محوریت جوانان، استفاده از خلاقیت و انرژی جوانان در غالب مشاوران مدیران اجرایی از جمله برنامه های در شرف وقوع در استان فارس می باشد.

حاجات نیا بابیان این مطلب که بزرگترین فاتحان دنیا مشورت از جوانان گرفته اند گفت: طرح استفاده از خلاقیت جوانان در حال تدوین و ارایه به استاندار فارس است تا مدیران اجرایی استان در غالب یک طرح تدوین شده ملزم به استفاده از دیدگاه جوانان در حوزه های مختلف باشند.

وی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره مجدد به لزوم توجه به نبوغ و خلاقیت قشر جوان و بها بخشیدن به ایده های این بخش از جامعه اظهار داشت: ارتباط با تشکل های جوانان در کشور های همسایه و تبادل ایده و فکر ها و فعالیت هایی نظیر عقد تفاهم نامه با این گونه تشکل ها می تواند زمینه بروز و ظهور توانایی جوانان استان را فراهم کند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز