خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانسی انجام گرفت؛

آیین بهره برداری ۳۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۶۷۸

استاندار فارس از اختصاص مشوق‌های خوبی از جانب دولت و شورای مسکن استان برای احیای بافت فرسوده و ساخت مسکن در این بافت خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه، در آیین بهره برداری از ۳۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن که به طور همزمان با سراسر کشور به شکل ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور انجام شد بیان کرد: باید کمک شود واحدهای مسکونی بافت فرسوده با بهره گیری از این مشوق ها تجمیع و احیا شود.

وی گفت: قطعا اگر این مشوق ها به مردم اعلام و اطلاع رسانی شود، آنها برای سرمایه گذاری در بافت فرسوده شهری و احیای آن رغبت پیدا خواهند کرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه این تخریب ها و تجمیع ها بافت تاریخی و خانه‌های میراثی را شامل نمی‌شود ، خاطرنشان کرد: صرفا خانه‌های غیر میراثی قدیمی و فرسوده که خارج از محدوده بافت تاریخی قرار دارد که قدمت برخی به ۷۰ سال هم می رسد را در بر می گیرد.

ایمانیه تصریح کرد: در روستاها نیز با توجه به حذف شرط پنج سال سکونت در روستاها برای دریافت زمین و تسهیلات، کمک خواهد شد کسانی که در حاشیه شهرها ساکن هستند به روستاها بازگشته و زمین رایگان و تسهیلات ساخت دریافت کنند.

وی گفت: همچنین به منظور حمایت از دهک های پایین، به زودی مصوب خواهد شد که مصالح ساختمانی به ارزش چهار هزار میلیارد ریال در اختیار متقاضیانی که جزو سه دهک اول هستند قرار گیرد و پس از اتمام ساخت نسبت به پرداخت اقساط تسهیلات اقدام کنند.

 تجمیع پلاک های ریزدانه در احیای بافت فرسوده

مدیر کل راه و شهرسازی فارس نیز گفت: یکی از اهداف اصلی که در بحث احیای بافت فرسوده دنبال می شود تجمیع پلاک های ریزدانه در جهت ساخت و ساز است.

محمود رضا طالبان بیان کرد: در استان فارس ۲ هزار و ۹۷۳ واحد مسکونی شامل بافت فرسوده، نهضت ملی مسکن و مسکن روستایی افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد عمده آن مربوط به بافت فرسوده است که با استفاده از تسهیلات بافت‌های فرسوده احداث شده است، عنوان کرد: در این پروژه ۳۱ واحد مسکونی در محله فخرآباد شیراز به نمایندگی از سایر واحدهای آماده بهره برداری در شهرهای مرودشت، سپیدان، کازرون، جهرم، آباده، استهبان، فسا، ارسنجان، کوار، فیروزآباد، اقلید و لار افتتاح می شود.

طالبان گفت: در بافت فرسوده حتما باید تجمیع صورت گیرد چرا که قرار نیست واحدهای کوچک قبل مجددا ساخته شود.

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی فارس پروژه ۳۱ واحدی محله فخرآباد یک نمونه موفق از نوسازی بافت های فرسوده در شهر شیراز است.

طالبان با اشاره به اینکه مشکل عمده ما در بحث تامین زمین مربوط به شهر شیراز است و از ۷۵ هزار نفر ثبت نامی که در این شهر داریم تاکنون ۲۵ هزار واحد در کمیل آباد، اکبرآباد و صدرا در حال ساخت است ، خاطرنشان کرد: فقط ۵۰ هزار واحد کمبود زمین داریم که اگر این زمین نیز تامین شود تقریبا به عدد ۱۴۸ هزار متقاضی تایید نهایی شده در کل استان می‌رسیم.

آیین بهره برداری ۳۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شیراز

ایجاد مجموعه زنجیره ای ساختمان های «ساحل» در خیابانهای بافت فرسوده

مدیرعامل شرکت ساختمانی برج سازان ساحل شهر راز نیز گفت: حیطه فعالیت شرکت در بافت فرسوده کلانشهر شیراز و با هدف احیا آن است که نزدیک به دو دهه در این زمینه فعالیت دارد.

وحید کشت ورز با اشاره به اینکه این شرکت به عنوان احیاگر بافت فرسوده شهر شیراز و با استفاده از مصالح با کیفیت اقدام به احیا و نوسازی در بافت فرسوده داشته است، بیان کرد: در این راستا مجموعه زنجیره ای ساختمان های «ساحل» در خیابانهای بافت فرسوده شیراز مانند فخرآباد، وصال، سه راه بهار و... ساخت و نوسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه ساحل 5 و 6 تجمیع 5خانه قدیمی است که بیش از هزار و 200 متر زمین آن بوده است، عنوان کرد: احیا و نوسازی این بافت فرسوده با 6هزار مترمربع زیربنا در 7 سطح ، زیر زمین و 5 طبقه که مجموعا 31 واحد مسکونی است انجام شد که این پلاک های قدیمی با قدمت بیش از 70 سال بوده است و به افتتاح رسید.

مدیرعامل شرکت ساختمانی برج سازان ساحل شهر راز گفت: این ساخت و ساز در بافت به نوعی بدون هزینه است و از نظر تسهیلات و قیمتی مقرون به صرفه است و آورده مالکین زمین است که در قالب مشارکت با سازندگان معتبر است.

کشت ورز این اقدام را منجر به کاهش معضلات بافت و نوسازی آن دانست و افزود: تاکنون با بیش از 30 پروژه انجام شده بین 700تا 800 خانوار صاحب خانه شده اند.

وی این امیدواری را داد که پروژه های دیگر در همین محدوده، میدان بسیج و... که عمدتا در بافت فرسوده است انجام و معضلات این بافت کم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز