خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز:

مرحله نخست جهش عمرانی شیراز کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۵۵۸

شهردار شیراز با بیان اینکه نام جشنواره افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی را در دهه فجر «جهش عمرانی» گذاشتیم، گفت: در این جشنواره، عملیات اجرایی ۱۱۲ پروژه با اعتبار ۱۳ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف، آغاز و یا به بهره‌برداری می‌رسد که امروز گام نخست آن برداشته شد.

به گزارش ایلنا، هم‌زمان با نخستین روز آغاز دهه فجر تعداد ۱۰پروژه عمرانی، خدماتی و گردشگری شهرداری شیراز در مناطق ۶، ۱۰ و حوزه معاونت فنی و عمرانی بااعتبار ۱۸۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

شهردار شیراز در این مرحله از افتتاح که به‌طور هم‌زمان در مجتمع گردشگری، تفریحی و اقامتی کوهستان (دراک) برگزار شد، گفت: ما نام جشنواره افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی را که در دهه فجر و اعیاد پیش روداریم، «جهش عمرانی» گذاشتیم، چراکه در این جشنواره، عملیات اجرایی ۱۱۲ پروژه با اعتبار۱۳ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل ریلی، ساختمانی، تقاطع غیرهمسطح، زیرگذر، بوستان و مجموعه ورزشی، احداث بولوار و بزرگراه، آتش‌نشانی، زیباسازی، زیرسازی، بهسازی و آسفالت آغاز و یا به بهره‌برداری می‌رسد که امروز گام نخست آن برداشته شد.

محمدحسن اسدی بیان کرد: تنوع پروژه‌ها و تعداد آن‌ها به حدی است که در یک روز امکان افتتاح و بهره‌برداری آن وجود نداشت و به همین دلیل در چند مرحله در دهه فجر و اعیاد پیش رو شاهد افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به افتتاح مجتمع گردشگری، تفریحی و اقامتی کوهستان (دراک) به‌عنوان یکی از این پروژه‌ها افزود: هزینه این پروژه سال ۹۳ از طریق فروش اوراق مشارکت تأمین شد و این مرکز رفاهی به ۱۳ هزار نیروی شهرداری شیراز و همه مردم این کلان‌شهر تقدیم می‌شود؛ چراکه معتقدیم پیش‌نیاز تکریم شهروندان، تکریم کارکنان مدیریت شهری است.

شهردار شیراز گفت: در آخرین جلسه فوق‌العاده صحن علنی شورای شهر شیراز نیز بودجه ۲۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی به شورای اسلامی شهر تقدیم کردیم که هم‌اکنون در دست بررسی است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: امروز درواقع اولین روز جشنواره جهش عمرانی شهرداری کلان‌شهر شیراز است که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های رونمایی شده در این روز، پروژه مجتمع تفریحی اقامتی کوهستان در راستای ارتقای بستر فرهنگی و اجتماعی شهر است.

محمد امین ادامه داد: عملیات اجرایی 10 پروژه در سطح مناطق ۶ و ۱۰ امروز به‌طور هم‌زمان آغاز و یا به بهره‌برداری می‌رسد که این پروژه‌ها مرحله نخست افتتاح و آغاز عملیات اجرایی جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز با ۱۱۲ پروژه و اعتباری بالغ‌بر ۱۳ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان است که در دهه فجر و اعیاد پیش رو کلنگ زنی و افتتاح می‌شوند.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های مجتمع رفاهی و اقامتی دراک گفت: این پروژه چند هکتاری شامل ویلا، رستوران، کافی‌شاپ، سالن ورزش و سایر امکانات است و یکی از ویژگی‌های این محل، آن است که به دلیل ارتفاع بالای آن در تمام طول سال همیشه دمای آن حدود ۴ درجه از شیراز کمتر است و ویژگی یک اقامت کوهستانی را به‌طور کامل دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز