خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز خبر داد ؛

بررسی طرح تبدیل باغ ملی شیراز به باغ موزه موسیقی ایرانی

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۵۸۱

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز گفت: طرح پیشنهادی تبدیل باغ ملی به باغ موزه موسیقی ایرانی بررسی می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، سولماز دهقانی با اشاره به یکصد و سومین جلسه این کمیسیون که به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: طرح تبدیل باغ ملی به باغ موزه موسیقی ایرانی با هدف ایجاد قطب هنرهای موسیقی ایران در مقیاس ملی و ایجاد فضاهای جمعی با محوریت هنر موسیقی و موزه مشاهیر موسیقی توسط شرکت مشاور پیشنهاد شده است.

وی تصریح کرد: این طرح گام ارزشمندی برای تأمین فعال امنیت فضا، خارج کردن باغ ملی از شکل یک فضای بی دفاع شهری و تقویت منظر فرهنگی در قطب گردشگری شهر شیراز خواهد بود.

دهقانی احیای باغ ملی را آن  دارای اهمیت دانست که با ترکیب عناصر جاندار طبیعی و عناصر انسان ساخت جلوه زیبایی به این منطقه بخشیده و نشاط، سرزندگی و امنیت را در این باغ به ارمغان می‌آورد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه طرح بازآفرینی باغ ملی براساس رویکرد احیای منظر تاریخی، اجتماعی و فرهنگی محور حافظ و ایجاد فضاهای جدید شامل سالن تئاتر، موسیقی و فضای اداری برنامه‌ریزی شده است، بیان داشت: فضاهای جدید با تأکید بر حفظ درختان کهنسال و ارزشمند باغ ملی و تأثیر از مایه‌های موسیقی ایرانی در ساماندهی فضاهای کلان دیده شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز