خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس:

استعلام ها از دفاتراسناد رسمی ۲روزه پاسخ داده شدند/ ۱۰ سردفتر به واسطه تخلف انفصال موقت شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۴۳۰

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس گفت:براساس آمار در سال جاری در حوزه دفاتر اسناد رسمی اسناد تنظیمی و خدمات ثبتی تا پایان آذرماه ۷۴۸ هزار خدمت ثبتی در قالب تنظیم اسناد وکالت، اجاره و... بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، مهدی هاشمی در نشست خبری روز دفاتر اسناد رسمی با بیان اینکه  بیش ۹۸.۸ درصد از استعلام ها در کمتر ۲روز پاسخ داده شده است ، افزود: میزان استعلام ها از دفاتر اسناد رسمی ۱۱۶ هزار استعلام بوده است و ۵ درصد افزایش داشته است.

وی به نقش دفاتر در توسعه ثبت رسمی اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۴۸۰ دفتر اسناد رسمی در سطح استان به خدمات ثبتی می پردازند و یک میلیون خدمت ثبتی ارایه می دهند.

 هاشمی با اشاره به اینکه تا پایان آذرماه امسال بیش از ۱۷۳ هزار سند مالکیت روستایی صادر شده است، اظهارداشت:خلاصه معاملات دفاتر در حوزه املاک بیش از ۹۰ هزار خلاصه معاملات بوده است که در کمتر از ۲ روز ثبت شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس با بیان اینکه در حوزه دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق نیز ۱۶۰ دفتر ازدواج و ۱۱۶ دفتر طلاق داریم، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۲۰ هزار و ۵۳۵ ازدواج  ثبت شده است که ۶ درصد کاهش داشته است و همچنین۷ هزار و ۳۷۲ فقره طلاق در دفاتر طلاق به ثبت رسیده است که ۹ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ سردفتر انفصال موقت داشته ایم که به واسطه تخلفات کشف شده بوده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز