خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال استان خبر داد؛

ولادت در استان قزوین کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۵۳۲

مدیرکل ثبت احوال قزوین گفت: به مقدار 5 و نیم درصد ولادت در نیمه نخست امسال در استان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسن صومی با اعلام این خبر تصریح کرد: در این مدت هفت  یک هزار 213 واقعه ولادت در سطح استان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که هفت هزار و 634 واقعه بوده، با کاهش5.5 درصدی روبرو هستیم.

مدیرکل ثبت احوال قزوین اظهار کرد: از ولادت‌های ثبت شده در سال گذشته ، سه هزار و 699 پسر و سه هزار و 514 دختر بوده که به ازای هر 105 تولد پسر، 100 تولد دختر ثبت شده و در 6 ماه نخست امسال نیز به طور متوسط در هر شبانه روز 38.8 واقعه ولادت به ثبت رسیده است.

صومی افزود: در مدت یاد شده 142 واقعه دو قلوزایی و چهار واقعه سه قلوزایی در سطح استان قزوین نیز ثبت شده است.

وی با بیان اینکه 5 نام پر تکرار که توسط والدین برروی فرزندانشان گذاشته شده گفت: در این خصوص اسامی فاطمه، رستا، ماهلین، زهرا و آوا بیشترین فراوانی نام دختران را به خود اختصاص و برای پسران نیز امیرعلی، امیر حسین، آیهان، آراد و علی بیشترین فراوانی را داشته‌اند.

این مسئول ثبت احوال اضافه کرد: آمار فوتی‌های استان در نیمه نخست امسال به نسبت سال گذشته 30 درصد کاهش یافته، در این مدت سه هزار و 341 واقعه فوت در سطح استان ثبت شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و 779 واقعه فوتی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال قزوین خاطر نشان کرد: از آمار کل فوتی‌های ثبت شده در 6 ماه نخست امسال استان، یک هزار و 891 مورد مرد و یک هزار و 450 مورد نیز زن بودهاند و به طور متوسط در هر شبانه روز نیز 18 واقعه فوت به ثبت رسیده است.

همچنین صومی یادآور شد: سه هزار و 985 واقعه ازدواج و هزار و 599 واقعه طلاق طی 6 ماه نخست سال جاری در استان قزوین ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز