خبرگزاری کار ایران

کمترین نرخ باروری در خراسان رضوی مربوط به مشهد است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۳۱۷

عضو قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشهد با نرخ باروری ۱.۶ تا ۱.۷ پایین‌ترین میزان باروری را در استان به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد احمدیان عضو قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشهد کمترین نرخ باروری را در سطح مناطق تحت پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی دارد.

وی با بیان اینکه مشهد با نرخ باروری ۱.۶ تا ۱.۷ پایین‌ترین میزان باروری را در استان به خود اختصاص داده، افزود: این در حالیست که منطقه سه این کلانشهر با وجود رفاه اقتصادی ساکنان آمار باروری بسیار پایینی دارد.

عضو قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: شهرستان‌هایی مانند بینالود، کاشمر، قوچان و درگز خراسان رضوی نیز با نرخ ۱.۸ در شرایط متوسط به لحاظ نرخ باروری قرار دارند.

احمدیان بیان کرد: طبق بررسی‌ها نرخ باروری در برخی از شهرستان‌های تحت پوشش پایین‌تر از حد جایگزینی است که در تمام کمیته‌ها به ویژه کمیته بهداشت و درمان برنامه‌های قانون جوانی جمعیت به شکل جدی‌تری برای این شهرستان‌ها اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: برای اینکه در چاله جمعیتی گرفتار نشویم، باید نرخ باروری بالای ۲.۵ باشد. قرارگاه استانی اجرای قانون جوانی جمعیت از ۱۰ کمیته تشکیل شده است که مسئولیت اجرای وظایف کمیته بهداشت و درمان قرارگاه جوانی جمعیت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار داده شده است.

احمدیان اظهار کرد: کمیته بهداشت و درمان در حوزه‌های ازدواج، طلاق، فرزندآوری و ناباروری فعالیت‌هایی را برعهده دارد و آموزش‌های پیش از ازدواج و ازدواج‌های دانشجویی از جمله فعالیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در عرصه ازدواج است، در حالی که این دانشگاه متولی امر ازدواج نیست، اما در کنار سایر ارگان‌ها به این موضوع نیز پرداخته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز