خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ثبت احوال استان خبر داد؛

راه اندازی سامانه "سهیم" در ثبت احوال/سمنان رتبه آخر آمار ازدواج در کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۳۹۶

مدیر کل ثبت احوال استان سمنان از راه اندازی سامانه"سهیم"(هویت یکتای ملی ایرانیان) در ثبت احوال خبر داد.

به گزارش ایلنا، عباس قندالی در نشست خبری با خبرنگاران  با بیان اینکه سامانه الکترونیکی "سهیم" در شهریورماه سالجاری همزمان با هفته دولت راه اندازی شده است، افزود: خدمات مختلفی در این سامانه به مردم ارائه می شود.

وی مواردی مانند ثبت اطلاعات سببی و نسبی خانوارها، تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، ثبت شکایات، مدارک پیدا شده و... را در این سامانه قابل ارائه برشمرد و بیان کرد: این سامانه با رویکرد ارائه خدمات ایمن در کمترین فرصت و با کمترین هزینه راه اندازی شده است و در آینده نزدیک دستگاه‌های اجرایی می توانند از آن برای خدمات مختلف به مردم استفاده کنند.

استان سمنان رتبه آخر آمار ازدواج در کشور

مدیر کل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به وقایع حیاتی استان در7 ماهه نخست سالجاری گفت: از ابتدای سال تا کنون 4 هزار و 54 مورد ولادت و 1 هزار و 846 مورد ازدواج در استان به وقوع پیوسته است که آمار ولادت نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش و آمار ازدواج نیز 18.9 درصد کاهش داشته که استان سمنان از لحاظ رتبه ازدواج پایین ترین استان کشور است.

قندالی با بیان اینکه میزان فوتی ها در 7 ماهه ابتدای سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد کاهش داشته است، افزود: آمار طلاق نیز در این مدت 839 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.2 دهم درصد کاهش داشته است و استان سمنان رتبه 18 طلاق در کشور را دارد.

97 درصد مردم استان برای کارت ملی هوشمند درخواست داده اند

مدیر کل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به درخواست 97 درصد مردم استان سمنان برای دریافت کارت هوشمند ملی،گفت:  کارت ملی 90 درصد متقاضیان، چاپ و تحویل داده شده است و56 هزار نفر نیزدر نوبت چاپ کارت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز