خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ثبت احوال استان سمنان خبر داد؛

کاهش ازدواج و افزایش طلاق در استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۶۳۳

مدیر کل ثبت احوال استان سمنان از کاهش ثبت واقعه ازدواج در این استان طی سالجاری خبر داد و گفت: این امر ۷.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

مدیر کل ثبت احوال استان سمنان ضمن بیان اینکه ثبت واقعه ازدواج در استان کاهش یافته است افزود: امسال سه هزار و ۹۴۴ مورد واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که بیانگر کاهش ۳.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش ایلنا، عباسعلی طالب بیدختی اظهار داشت: امسال ۸۷۹ مورد واقعه طلاق نیز در استان سمنان رخ داده که این رقم نسبت به ۹ ماهه سال گذشته ۱.۳ درصد افزایش دارد.

مدیر کل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به نرم جهانی تولد نوزادان گفت: نرم جهانی ولادت ها در دنیا ۱۹.۲ در هر یک هزار نفر است و این در حالی است که این رقم در ایران ۱۹نفر در هر هزار نفر و در استان سمنان متاسفانه ۱۵.۹۷ در هر هزار نفر است.

طالب بیدختی ادامه داد: در استان سمنان تقریبا سه نفر در هر هزار نفر کمتر ولات صورت می گیرد که رقم خوبی نیست.

وی از ثبت هفت هزار و ۷۷۹ واقعه ولادت در این استان سمنان طی سالجاری خبر داد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۲ درصد افزایش دارد.

به گفته مدیر کل ثبت احوال استان سمنان در هر ماه ۸۶۴ واقعه ولادت و روزانه ۲۸ نفر در استان متولد شده اند.

طالب بیدختی همچنین از افزایش ۱۴.۲ درصدی مرگ و میرها در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون دو هزار و ۷۰۷ نفر در استان سمنان وفات یافته اند که این رقم در سال گذشته دو هزار و ۳۷۱ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سالجاری تا صبح امروز اول دی ماه در هر ماه ۳۰۰ و در هر روز ۱۰ نفر در استان سمنان در گذشته اند.

مدیر کل ثبت احوال استان سمنان گفت: ۵۱.۴۵ درصد فوت شدگان مرد و ۴۸.۵۶ درصد زن بوده اند.

طالب بیدختی با اشاره به هفته ثبت احوال گفت: در این هفته پروژه فیبر نوری ادارات ثبت احوال برخی از شهرهای استان سمنان، تجلیل از ثبت یاوران، افتتاح ایستگاه صدور کارت هوشمند ملی و… در این استان بهره برداری می شود.

وی، دیدار با خانواده شهداء، اهداء خون، عیادت از سالمندان و آسایشگاه معلولان، مسابقه ورزشی، رونمایی از اسناد شهداء و مشاهیر استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان را از برنامه های دیگر هفته ثبت واحوال برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز