خبرگزاری کار ایران

ارائه خدمات ورزشی -تفریحی رایگان و نیمه رایگان به کانون‌های فرهنگی مساجد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۰۵۶

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای با کانون‌های مساجد بصورت نیمه رایگان خبر داد .

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسین امیدی در نشست خبری گفت: ۴۰ مکان شامل استخرها، سینماها، موزه ها، باغ‌ها و اماکن ورزشی و تفریحی در شیراز خدمات رایگان و نیمه رایگان به کانون‌ها ارائه می‌شود.

 وی افزود: هم اینک ۱۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال است که حدود ۵۰ درصد آن‌ها در مناطق روستایی استقرار دارند و در سه ماه تابستان فعالیت‌های متنوعی در سطح کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

امیدی گفت: در سال ۱۴۰۰ نزدیک به یک میلیارد تومان بر اساس طرح رفع آسیب های اجتماعی به مساجد اختصاص یافت که ۴۰۰ مسجد از این اعتبار بهره مند شدند.

وی گفت: ۷۵ مسجد در شیراز با توجه به استعداد حضور بانوان مربی بچه‌های مهد‌های کودک، در طرح «ریحانه» گنجانده شده اند که ۷۵ مسجد دارای مهدکودک می‌شود.

امیدی به برگزاری رویداد ملی «فهما» با حضور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: این رویداد بین ۲۵ هزار کانون فرهنگی مسجد اتفاق می‌افتد که امسال چهارمین دوره آن برگزار می‌شود و در یک کلام رویداد فهما یک رقابت فرهنگی و جشنواره بزرگ است که بین کانون‌ها برگزار می‌شود و هر سال نسبت به فعالیت‌های هر استان، امتیاز بندی و سپس بیشترین امتیاز به عنوان پایتخت فرهنگ و هنری مساجد معرفی می‌شود.

او گفت: کانون‌های مساجد برای دریافت سرانه، فعالیت‌های خود را در سامانه «بچه‌های مسجد» ثبت کنند و پیش از این سرانه‌ای پرداخت می‌شد، امسال این سرانه برای کانون‌هایی که فعالیت‌های بروزتر و ابتکاری تری داشته باشد، در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: امروز با ثبت شناسه ملی مسجد به لحاظ حقوقی مشکل دار نمی‌شود و طرح‌های م.هم برای رفع آسیب‌های اجتماعی در مرحله مختلف مثل محله ای، شهری، شهرستانی، استانی و ملی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز