خبرگزاری کار ایران

گلباغی خبر داد:

اجرای طرح ملی ربیع القرآن در ۱۲ مسجد شاخص کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۱۴۱

مسئول دبیرخانه هیات نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از اجرای طرح ملی ربیع‌القرآن همزمان با شب ۲۹شعبان المعظم در سطح تمامی کانون‌های مساجد استان خبر داد وگفت: این طرح در سطح ۱۲ مسجد شاخص استان به صورت ویژه اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، کامل گلباغی با بیان این مطلب افزود: رمضان ماه میهمانی خدا و نزول قرآن است و یکی از بهترین و مهم ترین اعمال این ماه خواندن قرآن است که در احادیث و روایات بسیار بر آن تاکید شده است.

وی بر بهره گیری از فیوضات این ماه مبارک تاکید کرد و ادامه داد: طرح ملی ربیع القرآن همزمان با شب 29 شعبان المعظم و اولین شب ماه مبارک رمضان در سطح تمامی کانون های مساجد و خانه های نور استان با همکاری دستگاه های متولی امور فرهنگی برگزار می شود.

این مقام مسئول ابراز داشت: جزء خوانی قرآن کریم، تواشیح، تکریم نخبگان علمی، چهره‌های موفق قرآنی، هنرمندان، شاعران و قرآنی مساجد، تشویق و معرفی روزه اولی‌ها، مسابقات قرآنی، سفره کریمانه ازجمله برنامه‌های این مراسم طرح ملی ربیع القرآن است که بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در سطح  12 مسجد شاخص استان به صورت ویژه اجرا می شود، اذعان کرد: بهره گیری مناسب و کافی از فضای قرآنی ماه مبارک رمضان در مساجد برای احیا و تقویت برنامه های قرآنی، استفاده از ظرفیت های استانی در اجرای برنامه مشترک قرآنی، شناسایی و تکریم فعالان قرآنی جهت ترغیب برای حضور در برنامه های قرآنی مساجد از محورهای است که در طرح ربیع القرآن دنبال می شود.

مسئول دبیرخانه هیات نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان به اهداف این طرح اشاره کرد و افزود: احیا سنت توجه ویژه به قرآن و قرآن‌شناسی در ماه مبارک رمضان، ترغیب متولیان مسجدی به فراهم کردن زمینه اجرای برنامه قرآنی، ترویج فرهنگ فعالیت‌های قرآنی، ارائه الگوی برنامه‌های قرآنی مساجد، ایجاد پیوند قرآنی بین مسجد، مردم، متولیان مساجد و نهادهای فرهنگی، قرآنی و اجرایی استان و ضرورت توجه به انس هر چه بیشتر عموم مردم با قرآن کریم از اهداف این طرح است.

گلباغی، با تاکید بر اینکه باید از فرصت عظیم ماه مبارک رمضان برای تببین اهمیت و گسترش فعالیت ها و برنامه های قرآنی در مساجد استفاده کرد، عنوان کرد: مساجد امروز آنچنان باید رونق داشته باشند که جوانان و نوجوان بیش از پیش جذب مساجد شوند و ما هم با اصول و ضوابط دینی بیشتر کار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز