خبرگزاری کار ایران

دبیرکل انجمن وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه شیراز:

فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها قربانی کرونا شد/دولت سیزدهم نگاه فراگیر داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۹۱۳

دبیرکل انجمن وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه شیراز با بیان اینکه پاندمی کرونا ضربه جبران ناپذیری به آموزش عالی زده و در وهله اول آموزش و پس از آن فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها قربانی شد، اظهار داشت: انتظار دانشگاهیان از مسئولان آموزش عالی این است که همانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته با انجام اقدامات اساسی، دانشگاه ها زودتر به روال عادی برگشته و نظام آکادمیک و آموزشی کشور بیش از این متحمل هزینه نشود.

به گزارش ایلنا پدرام پورقدیری در گفت و گو با ایلنا پورقدیری با اشاره به اختیار عمل داده شده از سوی ستاد ملی کرونا به مسئولان استانی و و رؤسای دانشگاه ها برای بازگشایی دانشگاه، افزود: با جلساتی که با سایر تشکل ها و سازمان های دانشجویی داشتیم، در صدد هستیم تا بتوانیم کارگروهی تخصصی متشکل از استاندار، روسای دانشگاه ها و تشکل های دانشجویی در خصوص بحث از سرگیری فعالیت دانشگاه ها ایجاد کنیم تا با همفکری یکدیگر رویه های غلطی که در گذشته اتخاذ شده را جبران کنیم و از تصمیم گیری برای دانشجویان در پشت در های بسته مدیران جلوگیری کنیم و عزم و خواسته دانشجویان را در این امر دخیل گردانیم.

این فعال دانشجویی ادامه داد: انتظارمان از مسئولان دولت سیزدهم این است که رویکرد ها و دوگانه سازی های خودی _ غیر خودی را کنار گذاشته و با نگاه فراگیر به مسائل و مشکلات دانشجویان و مردم بنگرند.

پورقدیری همچنین با انتقاد از موانع قانونی پیشروی تشکل های دانشجویی تحول خواه در دانشگاه ها افزود: یکی از عمده ترین مشکلاتی که تشکل های منتقد، اصلاح طلب یا تحول خواه همواره با آن مواجه بوده اند، نگاه نامطلوب عده ای از نهادهای خارج از دانشگاه به منتقدان و بد اخلاقی بعضی از مدیران دانشگاهی است.

نقد ارکان قدرت وظیفه شرعی است

وی ادامه داد: انجمن وفاق و توسعه همچنان که نقد ارکان قدرت را تکلیف شرعی و دینی خود می‌داند، ارائه راهکار را نیز جزء لاینفک وظایف خود می داند.

پورقدیری در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد انجمن وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه شیراز به عنوان بزرگترین تشکل دانشگاه و عضو شورای فرهنگی، در دوره جدید تعامل با همه جریان های سیاسی و دستگاه های مسئول با حفظ مبانی فکری خود بوده وضمن اعتقاد به مبانی اصلاحات جامعه محور، به آشتی و وفاق ملی اعتقاد راسخ دارد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز