خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز:

شوراها می‌توانند برای برون‌رفت از مشکلات به دولت کمک کنند

کد خبر : ۱۱۲۵۷۴

شوراها به بدنه جامعه متصل هستند و کلاف سردرگم مدیریت شهری باید در شهرها اصلاح و ساماندهی شود.

ایلنا: شهردار شیراز گفت: شورا‌ها در صورت توانمند شدن می‌توانند به دولت برای برون رفت از مشکلات کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علیرضا پاک فطرت با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بالایی در نهاد شورا‌ها وجود دارد و مسئولان برای توسعه شهر‌ها باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنند، ادامه داد: شورا‌ها به بدنه جامعه متصل هستند و کلاف سردرگم مدیریت شهری باید در شهر‌ها اصلاح و ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه با واگذاری امور به دست مردم بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود، اظهار داشت: دولت اختیارات بیشتری برای اداره شهر‌ها در اختیار شورا‌ها و شهرداری‌ها قرار دهد.

پاک فطرت همچنین بر لزوم اصلاح قوانین مربوط به شهرداری‌ها تأکید کرد و افزود: باید ملاک کار بر عدالت محوری گذاشته شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه عوارض اتومبیل برای بهبود وضعیت زیست محیطی را با اصلاح قوانین می‌توان ماهیانه دریافت کرد، خواستار تلاش مضاعف نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب قوانینی در جهت تحقق درآمدهای پایدار در شهر‌ها شد.

وی با اشاره به وجود باغات فراوان در محدوده قانونی شهر شیراز، گفت: در محدوده قانونی شهر شیراز ۲هزار هکتار باغ وجود دارد که حفظ و نگهداری این باغات از منظرهای گوناگون اهمیت فراوانی دارد از جمله بهبود منظر شهری، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی.

وی با بیان اینکه ۲۰حلقه چاه از سوی شهرداری شیراز برای احیای این باغات حفر شده است، بر برنامه ریزی برای پیش گیری و برخورد با دست اندازی سودجویان در این باغات با هماهنگی دستگاه‌های قضایی تأکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز