خبرگزاری کار ایران

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران درخواست کرد:

کلیه بخشنامه‌ها لغو شود / باید صادرات آزاد شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۵۳

در فضای تحریم‌ها و سوءتدبیرها صادرکنندگان توانستند حماسه بیافرینند و رقم صادرات غیر نفتی را ارتقا دهند / نگاه به بخش کشاورزی جهش صادراتی را به همراه دارد.

نایب رئیس اتاق ایران بر لزوم محاسبه میزان آب مصرفی در کالاهای صادراتی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن جلال‌پور نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و رئیس انجمن پسته کشور در مراسم روز ملی صادرات با بیان اینکه کلیه صادرکنندگان در سال ۹۱ نمونه بودند، اظهار داشت: در فضای تحریم‌ها و سوءتدبیرها صادرکنندگان توانستند حماسه بیافرینند و رقم صادرات غیر نفتی را ارتقا دهند.

وی افزود: امیدوارم رویکرد دولت تدبیر و امید گسترش ارتباطات بین‌المللی باشد تا شاهد جهش و شکوفایی جدی در صادرات باشیم.

جلال‌پور با بیان اینکه رفع موانع صادراتی در شرایط فعلی خواسته همه صادرکنندگان است، تصریح کرد: سازمان‌های مالیاتی به صادرکنندگان فشار می‌آورند و ما خواستار لغو کلیه بخشنامه‌ها هستیم و باید صادرات آزاد شود.

وی ادامه داد: در بخش نقدینگی افزایش قیمت کالاها و تسهیلات مورد نیاز صادرات با قیمت کالاهای جدید، افزایش سقف سرمایه توان بانک‌های تخصصی برای پشتیبانی و پوشش نوسانی نرخ ارز از دیگر خواسته‌های صادرکنندگان است.

وی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل با مشکلات جدی روبرو هستیم. هزینه‌های حمل و نقل داخلی افزایش یافته و باید زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای و ریلی به صورت جدی اجرایی شود.

جلال‌پور زیربنای اصلی کشور را مسئله آب عنوان کرد و گفت: هر صادراتی نیاز به تولید دارد که کلیدی‌ترین نیاز آن آب است و باید دید میزان آب مجازی کالاهای صادراتی چقدر است و برای کالاهای مختلف مورد محاسبه قرار گیرد.

وی در خاتمه به احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: ارزش افزوده این دریاچه ۲ میلیارد دلار است در حالی که ۲۰۰ میلیارد دلار هزینه احیای آن می‌شود. نگاه به صادرات و واردات کالاها می‌طلبد تا دولت یازدهم در برنامه‌هایش بحثشورای ملی آب را تشکیل دهد چرا که نگاه به بخش کشاورزی جهش صادراتی را به همراه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز