خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه بارفروشان در گفتگو با ایلنا:

دولت دهم دلال پروری کرده است / واگذاری ۱۴ هزار هکتار باغات کشور به یک دلال

کد خبر : ۱۰۶۴۳۲

تنها راه برای مقابله با این واسطه گری‌ها و چندین برابر شدن قیمت‌ها این است که بزرگترین باغات کشور تحت نظارت اتحادیه بار فروشان و دولت به توزیع محصولات خود بپردازند.

رییس اتحادیه بارفروشان گفت: دولت دهم دلال پروری کرده است و خود عامل تفاوت هزینه تمام شده تولید و قیمت عرضه محصولات کشاورزی از جمله میوه‌ها شده است.

مصطفی دارایی نژاد رییس اتحادیه بارفروشان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی ۱۴هزار هکتار از باغات دشت مغان آذربایجان را که زیر کشت هلو، شلیل، گیلاس، زردآلو، آلبالو، فندق، سیب و بادام بود را در مزایده‌ای به فرد واسطه‌گر و دلالی به بهای ۹ میلیارد تومان واگذار کرد.

وی ادامه داد: میزان برداشت از این باغات ۲۰ هزار تن بوده است که تقریباً کیلویی ۵۰۰ تومان می‌شود و با احتساب هزینه ۱۰۰۰ تومانی برای هر کیلو، روی هم رفته هر کیلو با هزینه ۱۵۰۰ تومانی ذخیره سازی و وارد سردخانه شد، درحالی‌که این فرد واسطه میوه‌ها را با قیمت های متفاوت از کیلویی ۵هزار تومان تا ۷ هزار تومان عرضه کرد که نسبت به هزینه تمام شده هر کیلو میوه اصلاً منصفانه نبوده است.

رییس اتحادیه بارفروشان خاطرنشان کرد: تاکنون شکایت‌ها از نحوه فروش این باغ و میزان‌قیمت‌گذاری این دلال به‌جایی نرسیده است ولی ما درصددیم که در یک جلسه با مسوولان وزارت‌خانه جهاد کشاورزی کنونی این قبیل مشکلات را رفع کنیم.

دارایی نژاد در پایان افزود: تنها راه برای مقابله با این واسطه گری‌ها و چندین برابر شدن قیمت‌ها این است که بزرگترین باغات کشور تحت نظارت اتحادیه بار فروشان و دولت به توزیع محصولات خود بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز