خبرگزاری کار ایران

اسماعیل دوستی:

تغییر در چارت شهرداری به روش کدخدامنشانه قابل حل نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۵۴

تغییراتی که در شهرداری در حال انجام است در چهارچوب قانون نیست / باید روند پاسخگویی به تذکر به صورت قانونی طی شود و باید حتی اگر یک نفر تذکر داده باشد آن تذکر پاسخ داده شود.

ایلنا: عضو شورای شهر تهران درباره تغییر در چارت شهرداری تهران که به صورت غیرقانونی انجام شده بود گفت: باید پاسخ اعضا داده شود و درست نیست که مسئله به این مهمی به روش کدخدامنشانه حل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل دوستی در جلسه علنی امروز در قالب تذکری به استناد به ماده ۵۴ قانون شهرداری‌ها اظهار کرد: براساس این قانون هرگونه تغییر در چارت شهرداری بویژه در سطوح بالا باید به پیشنهاد شهردار و تصویب شورا باشد.

وی با بیان اینکه تغییراتی که در شهرداری در حال انجام است در چهارچوب قانون نیست به ارسال تذکری با امضای ۱۸ نفر از اعضای شورای شهر اشاره و تصریح کرد: پاسخ این تذکر هنوز واصل نشده است و تغییرات امروز و فردا در حال انجام است.

عضو شورای شهر تهران پیشنهاد کرد که در راستای ایجاد تعامل منطقی این تغییرات لایحه دو فوریتی به شورا ارائه شود تا این تغییرات قانونی باشد در غیر این صورت این تغییرات قانونی نیست و موضوع باید به صورت جدی پیگیری شود.

احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به اظهارنظر دوستی گفت: این پاسخ آمده است و در اختیار برخی از دوستان نیز قرار گرفته است، جنبه حقوقی آن نیز کم و بیش روشن شده است.

دوستی نیز در واکنش به این پاسخ گفت: ۱۸ نفر این نامه را امضا کردند و حداقل باید ۱۰ نفر از این افراد قانع شوند و از آنجا که اشکال به صورت قانونی گرفته شده است شخص شهردار باید این مسئله را توضیح دهد. این درست نیست که چهار نفر بنشینند و کدخدامنشانه این مسئله را حل کنند.

همچنین " محسن سرخو " عضو کمیسیون عمران نیز در این باره گفت: باید روند پاسخگویی به تذکر به صورت قانونی طی شود و باید حتی اگر یک نفر تذکر داده باشد آن تذکر پاسخ داده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز