خبرگزاری کار ایران

طلایی با پا درمیانی اعضا به شورای شهر بازگشت

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۸۸۹

امروز نیاز به توسعه اتوبان‌ها نداریم و بودجه‌ها باید برای توسعه محلات مستضعف به کار گرفته شود / محله‌های هرندی، عودلاجان و تپه‌های عباس آباد دارای بافت‌هایی هستند که نیازمند یک تحول‌اند.

ایلنا: ‌ نایب رئیس شورای شهر تهران در اعتراض به شیوه اداره جلسات صحن علنی را ترک کرد اگرچه با پادرمیانی حکیمی‌پور بعد از یک ساعت به جلسه برگشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " مرتضی طلایی "، در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر تهران آیین‌نامه‌ای دارد که در آن شیوه اداره جلسات به صراحت تعریف شده و این موضوع را مکررا به رئیس جلسه تذکر داده‌ایم، گفت: باید برابر آیین‌نامه عمل شود اما متاسفانه این موضوع رعایت نمی‌شود. بحثی که امروز داشتیم در مورد تبصره ۲۳ بودجه ۱۳۹۳ شهرداری تهران بود که بعضی محلات محروم در پایتخت کشور وجود دارند که زیبنده پایتخت ایران اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه محله‌های هرندی، عودلاجان و تپه‌های عباس آباد دارای بافت‌هایی هستند که نیازمند یک تحول‌اند، تصریح کرد: ‌ چند سال است که این موضوع را تذکر می‌دهیم اما کسی به آن توجه نمی‌کند. امروز هم در این خصوص پیشنهاد دادیم که در تبصره ۲۳ بودجه این موضوع اضافه شود که یک بار دیگر با بی‌توجهی روبرو شد.

طلایی افزود: پیشنهاد اضافه شدن این موضوع به تبصره باعثمی‌شود تا شهرداری مکلف شود در این خصوص مطالعه کند و به شورا طرح ارائه کند اما از رای گذاشتن پیشنهاد بنده امتناع می‌کنند و به آن توجهی نمی‌کنند.

وی خطاب به رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد: ‌ اگر قرار است سلیقه‌ای جلسه را اداره کنید چه ضرورتی به حضور ما وجود دارد.

طلایی بعد از یک ساعت با پا در میانی احمد حکیمی‌پور به جلسه شورای شهر بازگشت.

نایب رئیس شورای شهر تهران پس از بازگشت به جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره علت خروجش گفت: ‌ هر نماینده‌ای وظیفه دارد در برابر حقوق مردم در شورا از خود واکنش نشان دهد. بعضی از محلات تهران وضعیتی دارند که زیبنده ام‌القری اسلام نیست و مردم مستضعفی در این محلات ساکن هستند.

وی با بیان اینکه باید برای این محلات طرح‌های موضعی توسط شهرداری تهران ارائه شود و هر چه زودتر در خصوص حل مشکلات آنها شورا و شهرداری ورود کنند، ادامه داد: ‌ در جلسه قبل به دوستان گفتم باید برای این محلات تصمیم ویژه‌ای گرفته و این مساله در تبصره ۲۳ بودجه سال ۱۳۹۳ شهرداری تهران اضافه شود اما اینطور نشد و وقتی دیدم نمی‌توانم حقوق مردمی که به من رای داده‌اند را احقاق کنم جلسه را ترک کردم.

نایب رئیس شورای شهر تهران همچنین خاطر نشان کرد: ‌ دوستان پیش من آمدند و پذیرفتند که تذکر من در این جلسه تذکر درست و بجایی بوده و آیین‌نامه نیز به صراحت در این مورد اظهار نظر کرده است. از این رو احتمالا پیشنهاد من در قالب تبصره‌ای جدید پس از بررسی همه تبصره‌ها مورد بحثقرار می‌گیرد و به رای‌گیری گذاشته می‌شود.

طلایی با تاکید بر نقش اعضای شورای شهر تهران در حل معضلات مردم این محلات گفت: نمایندگان مردم در شورا باید سیاست‌گذاری کنند زیرا که چهار سال از عمر شورا خیلی سریع به اتمام می‌رسد و ما در مورد این موضوعات باید پاسخگو باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز