خبرگزاری کار ایران

فانی:

آموزش و پرورش آن قدر سرمایه‌دار نیست که سرمایه‌اش دست دیگران باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۵۳

یکی از امور مدنظر که نیاز به تصمیم گیری و تحول دارد نظام بودجه بندی آموزش وپرورش است که باید از شکل سنتی خود خارج شود / هنر معاونت پشتیبانی در بخش برنامه ریزی منابع انسانی، متناسب‌سازی پرداخت‌ها در رسته‌ها و رشته‌های شغلی موجود و پیگیری آن در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

ایلنا: سرپرست وزارت آموزش و پرورش در هفتمین نشست اعضای شورای معاونان این وزارتخانه ارائه خدمات آموزشی و پرورشی وسیع‌تر به مناطق دور از دسترس را در سایه توسعه مشارکت‌های مردمی، امکان پذیر دانست.

به گزارش ایلنا، " علی اصغر فانی " در هفتمین نشست اعضای شورای معاونان این وزارتخانه در سالن جلسات دفتر وزارتی با اشاره به حضور عزتمندانه هیات ایرانی در نیویورک و تلاش‌های حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی و ابراز امیدواری از برکات این امر در زمینه توصیه‌های رئیس جمهور به آموزش وپرورش در روز بازگشایی مدارس گفت: اولین جلسه کمیته هماهنگی برای اجرایی کردن این توصیه‌ها با تقسیم کار‌ها برگزارشد و دومین جلسه نیز در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

وی ضمن اعلام استخراج ۲۱ نکته از فرمایشات رئیس جمهور افزود: این نکات رویکردهایی است که در تار و پود آموزش و پرورش باید دیده شود و مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تشکر از تلاش تمامی مدیران و دیگر دست اندرکاران امر بازگشایی مدارس اعلام کرد: از هم اکنون باید به فکر سال جدید تحصیلی و کلید بازگشایی آن باشیم.

وی با تاکید بر نیروی انسانی تصریح کرد: تکرار این مولفه به واسطه اهمیت آن است، زیرا اگر دیگر امکانات نظیر کتاب درسی، فضای آموزشی و… موجود باشد، اما معلم نباشد، هیچ آموزشی انجام نخواهد گرفت.

فانی ادامه داد: باید تا زمان ۱۳ آذر که لایحه بودجه ۹۳ به مجلس می‌رود نیاز‌ها و فعالیت‌های مورد نظر برای اجرایی شدن به همراه بودجه لازم آن مشخص شود، در غیر این صورت یک سال عقب خواهیم افتاد و این امر از وظایف ستاد است.

وی با تاکید بر بازگردانده شدن مدارس آموزش و پرورش که در اختیار سایر دستگاه‌هاست، گفت: آموزش وپرورش آن قدر سرمایه‌دار نیست که سرمایه آن در دست دیگران باشد، این سرمایه‌ها با وجود عزیز و محترم بودن آنانی که آن را در اختیار دارند به محل اصلی آن باید بازگردانده شود.

فانی با اشاره به متناسب سازی فوق العاده شغل کارکنان اضافه کرد: هنر معاونت پشتیبانی در بخش برنامه ریزی منابع انسانی، متناسب‌سازی پرداخت‌ها در رسته‌ها و رشته‌های شغلی موجود و پیگیری آن در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

وی با اشاره به اصل برابری در مدیریت منابع انسانی مبنی بر اینکه کارکنان همواره خود را با دیگران مقایسه می‌کنند و با برآورد برآیند کلی از این امر به ارزیابی می‌پردازند، یاد آور شد: باید با تدبیر پیش از تصمیم گیری دیگران مصلحت خود را تعیین و برای آن تصمیم گیری کنیم، یکی از امور مدنظر که نیاز به تصمیم گیری و تحول دارد نظام بودجه بندی آموزش وپرورش است که باید از شکل سنتی خود خارج شود.

فانی با تاکید بر توسعه مشارکت‌های مردمی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های آموزش وپرورش و تشکیل کمیته‌های کار‌شناسی برای بررسی امور تخصصی افزود: توسعه مشارکت‌ها، از سیاست‌های دولت است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز