خبرگزاری کار ایران

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان دلگان خبرداد:

افتتاح ۲۰۰ هکتار سیستم نوین آبیاری در شهرستان دلگان

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۰۷۰

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلگان گفت: ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان همزمان با ایام شعبانیه مجهز به سامانه آبیاری نوین شدند.

غلامرضا سجادی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۲۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه، هدر رفت آب و افزایش راندمان تولید در واحد سطح از مزایای اجرای این طرح‌هاست.

مدیرجهاد کشاورزی دلگان افزود: این شهرستان با ۱۰ هزار و ۹۶۰ هکتار سیستم آبیاری نوین رتبه نخست سیستان و بلوچستان را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سالجاری چهار هزار هکتار دیگر از مزارع کشاورزی دلگان به سیستم آبیاری نوین مجهز خواهند شد.

سجادی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های پی در پی در سیستان و بلوچستان اجرای این طرح مهم بسته به نوع اجرا از ۷۵تا ۹۵درصد سبب مصرف بهینه آب می شود.

وی خاطر نشان کرد: ۳۳هزار هکتار از زمین های دلگان به کشت محصولات زراعی و باغی اختصاص دارد که سالانه افزون بر ۴۰۰هزار تن انواع محصولات کشاورزی از آنها برداشت و روانه بازار مصرف می شود.

مدیرجهاد کشاورزی دلگان با بیان اینکه هفت هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند گفت: خرما، چای ترش، گندم، کلزا و گلرنگ عمده محصولات کشاورزی این منطقه را تشکیل می دهند.

شایان ذکر است در مراسم افتتاح این طرح فرماندار واعضای شورای اداری شهرستان دلگان حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز