خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی کارخانه جوجه یکروزه در خاش به ظرفیت ۱۷میلیون قطعه در سال/ 57 درصد گوشت مرغ سیستان و بلوچستان در استان تامین می شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۷۲۸

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: سالیانه بیش‌از37 هزارتن تن گوشت سفید در مرغداری های استان تولید می شود که 57 درصد نیاز گوشت مرغ استان را تأمین می‌‌کند.

حسین سرابندی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت:  تعداد ۲۱۹ مرغداری صنعتی در طول سال در ۴دوره پرورش حدود ۲۳میلیون قطعه جوجه‌ریزی دارند که   پس از یک دوره پرورش ۴۵روزه مرغ‌های تولید را پس‌از کشتار در کشتارگاه‌ها به بازار مصرف ارائه می‌ کنند.

وی  عمده مشکل پرورش دهندگان مرغ در استان را کمبود  نهاده وخوراک طیور برشمرد وگفت: بدین منظور از ابتدای سال جاری تاکنون  ۶۵۷۰تن ذرت تامین و بین  مرغداران و دامداران توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اذعان داشت: جهت تکمیل چرخه تولید گوشت مرغ در استان  بزودی کارخانه جوجه یک روزه به ظرفیت ۱۷میلیون قطعه در سال در شهرستان خاش راه اندازی می‌شود که  با به تولید رسیدن این کارخانه بخش اعظم نیازواحدهای مرغداری در تأمین جوجه یکروزه مرتفع میگرددواین امر درکاهش هزینه‌های تولید و قمیت گوشت مرغ وتثبیت قیمت نقش بسزایی  خواهد داشت .

وی افزود:  درحال حاضر پرورش دهندگان مرغ در استان  جوجه مورد نیاز خود را از استان‌های سراسر کشورتامین می کنند.

حسین سرابندی گفت: در تمامی شهرستانهای استان  واحد پرورش صنعتی مرغ  ایجاد شده ومرغ‌های تولید شده در ۵ کشتارگاه صنعتی  که در شهرستان ها ی زاهدان، خاش، زهک وایرانشهر میباشد کشتار  وبا بهترین کیفیت  به بازار ارائه می‌شود .

 این مقام مسئول در سازمان جهادکشاورزی استان تصریح کرد: هدف سازمان جهاد کشاورزی بی نیازی استان به واردات مرغ از سایر استان‌ها با تکیه بر تولید داخل استان است و برای رسیدن به این مهم به‌رغم ممنوعیت صدور موافقت اصولی جهت پرورش مرغ گوشتی بدنبال اخذ مجوز از وزارت جهادکشاورزی برای ایجاد ظرفیت های جدید هستیم .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز