خبرگزاری کار ایران

صدور اسناد اراضی طرح آبیاری ۴۶ هزار هکتاری در سال ۹۸

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۸۵۵

نشست هماهنگی ساماندهی مالکیت ۲۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دشت سیستان با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مدیران سازمان امور اراضی کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زابل برگزار شد.

به گزارش ایلنا،علیرضا اورنگی رییس سازمان امور اراضی کشور در این نشست طی سخنانی با اشاره به طرح بزرگ انتقال آب با لوله به بخشی از اراضی سیستان گفت: طرح حدنگاری (کاداستر) اراضی کشاورزی این منطقه انجام شده و با توجه به اهمیت موضوع تعیین تکلیف اراضی کشاورزی سیستان و تسریع در ساماندهی مالکیت و نظام بهره برداری این اراضی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و همچنین سازمان اسناد و املاک کشور قرار دارد.

وی اظهار داشت: در طرح ساماندهی اراضی، زمینهای کشاورزی واقع در طرح به صورت روستا به روستا تحت یک پلاک اصلی به عنوان اراضی دولتی ثبت و سپس قطعات اراضی به بهره برداران شناسایی شده به صورت مجزا واگذار و با طی روند قانونی براساس صورتمجلس های تهیه شده اسناد اراضی صادر خواهد شد.

اورنگی تصریح کرد: بهره بردارانی که اراضی آنها در محدوده طرح انتقال آب با لوله شبکه آبیاری ۴۶ هزار هکتار اراضی دشت سیستان قرار دارند، در اولویت طرح ساماندهی مالکیت و صدور اسناد اراضی قرار دارند و امیدواریم که تا پایان نیمه اول سال آینده سند این اراضی به نام بهره برداران صادر شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز