خبرگزاری کار ایران

واعظ مهدوی خبر داد:

۳۷ هزار روستایی در سیستان و بلوچستان بیمه شدند

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۴۷۹

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: تاکنون ۳۷ هزار نفر روستایی در سیستان و بلوچستان از بیمه بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا واعظ مهدوی در نشست شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت:‌ برای بیمه عشایر و روستاییان هیچ محدودیتی در این استان نداریم و از روستاییان دعوت می‌کنیم تا از امکاناتی که دولت برای بیمه آنها فراهم کرده استفاده کنند.

وی افزود: دولت ۲ برابر حق بیمه روستاییان را می‌پردازد و آنان فقط با پرداخت یک‌سوم حق بیمه یعنی ماهیانه ۲۰ هزار تومان و سالیانه ۲۴۰ هزار تومان می‌توانند از خدمات بیمه برخوردار شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: یک‌میلیون و ۶۷۰ هزار نفر در کل کشور تا کنون زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: نسبت بیمه‌شدگان در کشور از سیستان و بلوچستان بیشتر است که امیدواریم استفاده از بیمه عشایر و روستاییان با استقبال بیشتر مشمولان در این استان گسترش یابد.

واعظ مهدوی اظهار داشت: سیاست‌های حمایتی دیگری را هم برای گسترش بیمه‌های اجتماعی در سیستان و بلوچستان پیگیری خواهیم کرد. 

وی تصریح کرد: تمامی اقداماتی که به حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوط است در شورای استانی هماهنگی دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه بررسی و پیگیری می‌شود. 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: تامین اجتماعی، بهزیستی، بانک توسعه تعاون، بانک رفاه، صندوق کارآفرینی امید، صندوق بیمه عشایر و روستاییان و تمامی واحدهای مربوط به تعاون باید در این شورا وظایف خود را به درستی و کامل انجام دهند.

وی اظهار داشت: اگر در سایر استان‌های کشور کمبود و یا مشکلی در بیمه روستاییان و عشایر داشته باشیم سعی می‌کنیم در سیستان و بلوچستان این کمبودها وجود نداشته باشد و بتوانیم خدمات خود را به طور کامل در این استان انجام دهیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: پوشش تامین اجتماعی در سیستان و بلوچستان ۲۷ درصد و میانگین کشوری آن ۵۵ درصد است.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شود تا این پوشش حداقل به ۴۵ درصد افزایش پیدا کند چرا که پوشش فعلی مناسب ارزیابی نمی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز