خبرگزاری کار ایران

سهم 8.7 درصدی بیمه شدگان قالیبافی در کردستان/ راه اندازی کارگزاری تامین اجتماعی در اربیل کردستان عراق

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۲۴۰

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: سهم بیمه شدگان قالیباف با توجه به وضعیت کردستان 8.7 درصد از کل بیمه شدگان اصلی استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید صلاح قریشی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه هدف اصلی اداره کل تامین اجتماعی صیانت و حمایت از نیروی کار مولد جامعه است افزود: ایجاد امنیت و آرامش و پشتیبانی از نیروی کار از تمهیدات اتخاذ شده تامین اجتماعی است.

وی عملکرد اداره کل تامین اجتماعی کردستان در سال 95 را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تعداد بیمه شدگان اصلی استان 207 هزار و 445 نفر، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی معادل  0.46 درصد داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین افزایش بیمه شدگان کارگران ساختمانی و حرف و مشاغل آزاد هستند اظهار داشت: سهم بیمه شدگان کارگران ساختمانی با توجه به وضعیت استان 15.3 درصد از کل بیمه شدگان اصلی استان حدود دو برابر نرم کشوری می باشد و می توان عمده افزایش بیمه شدگان را تحت پوشش قرار دادن گروه های خاص جامعه، اصلاح شرایط و ضوابط بیمه های خاص و تقبل بخشی از حق بیمه از طرف دولت در بیمه های خاص دانست.

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان رشد 10.5 درصدی تعداد پرونده مستمری بگیران در سال گذشته را مطلوب دانست و عنوان کرد: تعداد پرونده مستمری بگیران استان در پایان اردیبهشت ماه سال جاری 27 هزار و 678 پرونده بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

قریشی سهم بیمه شدگان قالیباف را 8.7 درصد ذکر کرد و ابراز داشت: این مقدار از کل بیمه شدگان اصلی 3 و نیم برابر نرم کشوری است که این اداره کل با توجه به ظرفیت های موجود در کردستان در این زمینه نقش خوبی را ایفا نموده است.

وی در ادامه  اقدامات انجام شده این اداره کل خاطر نشان کرد: عملیاتی نمودن بیش از 90 درصد لیست حقوق و دستمزد بیمه شدگان و دریافت بیش از 85 درصد برگه های حق بیمه پرداختی از طریق اینترنت انجام بازرسی کارگران ساختمانی به تعداد  22 هزار و 626 فقره، بهبود فضای فیزیکی شعب مریوان، بانه، دهگلان و شعبه دو سنندج در راستای اجرای بهتر فاز اول طرح نوین خدمات سازمان می باشد.

به گفته قریشی تسهیلاتی به ارزش یک میلیارد و 470 میلیون ریال در قالب وام های قرض الحسنه ضروری، ازدواج و تحصیلی به بیمه شدگان و مستمری بگیران کردستان پرداخت شد.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان اجرای فاز اول طرح نوین ارائه خدمات در سطح شعب تابعه استان در هفته تامین اجتماعی با هدف تسریع در ارائه خدمات، ادامه متوازن از توان نیروی انسانی، سازماندهی بهتر منابع انسانی در واحد اجرایی، بهره گیری بهتر از بستر الکترونیکی ایجاد شده در سیستم ها از جمله اقدامات مهم برشمرد.

قریشی عنوان کرد: در راستای ارائه خدمات بیمه در خارج از کشور کارگزاری برون مرزی سازمان تامین اجتماعی در اربیل عراق راه اندازی می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز