خبرگزاری کار ایران

مجتبی شجاعی مطرح کرد:

رشد پوشش بازماندگان از تحصیل در بخش مرکزی خاش در سال‌جاری

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۰۲۱

بخشدار مرکزی خاش گفت: پوشش بازماندگان از تحصیل در بخش مرکزی خاش رشد چشمگیری داشته است.

مجتبی شجاعی در حاشیه بازدید از مدارس عشایری دهستان کارواندر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: توسعه فضاهای آموزشی، جذب بازماندگان از تحصیل  و اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح مدارس و آموزشگاه‌های بخش مرکزی خاش از رشد و رکورد مطلوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: این رشد شاخصی از اهتمام دولت و به‌ویژه همت مسئولان و دستاندرکاران نظام تعلیم و تربیت شهرستان خاش و کوشش و همت جامعه فرهنگی کنار مشارکت خیرین، سازمان نوسازی مدارس و سپاه پاسداران و فرهنگ‌سازی شکل گرفته توسط علما و معتمدین شهرستان است .

 شجاعی با اشاره به کلنگ‌زنی، احداث و اجرای بیش از ۲۷ فضای آموزشی طی یک‌سال  و بیش از ۳۴ واحد آموزشی در چهار سال اخیر در بخش مرکزی خاش گفت: نهضت مدرسه‌سازی و ساماندهی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل که از تکالیف اصلی و ماموریت‌های دستندرکاران و مسوولان شهرستان است. بحمدلله با پویایی و انرژی خاصی با تعامل و تعاطی فکری و معنوی خوبی بین مسوولان و بالاخص فرماندار محترم و نماینده محترم مردم در مجلس، ائمه جمعه و آموزش و پرورش شهرستان تداوم داشته و به‌زودی چند مدرسه خیری دیگر در دو روستای بخش مرکزی توسط خیرین عزیز یزدی، بسیج سازندگی سپاه و موسسه خیریه عنایت آغاز می‌شود.

شجاعی ادامه داد: ماموریت سیستم آموزشی و مدارس برای توسعه پایدار، تربیت انسان‌هایی است که خردمندتر، فهیم‌تر، مطلع‌تر، پایبندتر به اخلاق و دارای حس مسئولیت باشند.

بخشدار مرکزی خاش عنوان کرد: خوشبختانه سال‌های اخیر با توسعه کمی کدهای آموزشی مدارس در روستاها و نقاط عشایری بخش‌مرکزی از فقر فرهنگی، آموزشی که مانع توسعه اقتصادی و اجتماعی در روستاها بوده تا حدی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه که شاخص‌های آموزشی خاش با شرایط مطلوب و فاصله دارد، افزود:  چشم‌انداز سوادآموزی و دانش افزایی امیدبخش است. رهیافت مجموعه عمل،  جذب خیرین، اجرای صحیح سند تحول بنیادین، اسناد بالادستی کشور در بخش آموزش، جذب بازمانده از تحصیل، توسعه تعلیم و تربیت روستایی و عشایری، همیاری اولیا و ارکان روستا، روابط منظم اولیا و مربیان و ورزیدگی مجامع خیرین، دورنمایی از توسعه شهرستان در بستر جامعه انسانی توسعه یافته را فراهم می‌آورد .

مجتبی شجاعی در پایان  گفت: رفع مشکلات آموزش نه تنها تکلیف صرفا یک‌دستگاه نیست بلکه نیاز به عزم عمومی و همراهی با آموزش و پرورش دارد و لذا لازم است جامعه هم حساس و هم همراه و هم فعال و سهم‌پذیر و مسوولیت‌پذیر در تعلیم و تربیت و رشد و تعالی فرهنگی و اخلاقی دانش آموزان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز