خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بیمه البرز در گفتگو با ایلنا:

سهم بیمه‌های زندگی رو به افزایش است

سهم بیمه‌های زندگی از سبد پرتفوی طی پنج سال گذشته از 2 درصد به 13 رصد رسیده است.

سید رسول تاجدار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مورد حمایت اقتصادی صنعت بیمه از مردم  اظهار داشت: ما در سال گذشته حدود 21 هزار کشته جاده‌ای داشته‌ایم و دیه‌ تمامی این حوادث را صنعت بیمه پرداخت کرده است. 21 هزار خانواده‌ سرپرست خود را از دست داده بودند و می‌توانستند معضل اجتماعی برای جامعه باشند و به لحاظ اقتصادی دچار مشکل شوند ولی صنعت بیمه توانست از آنهاحمایت مالی کند.

 وی افزود: در کنار این حدود 300 هزار نفر مصدوم داشته‌ایم که از این تعداد 8 درصدشان معلولیت‌های بین 20 تا 70 درصد داشته‌اند که هزینه‌های این افراد را هم صنعت بیمه پرداخت کرده است. بنا بر این صنعت بیمه همواره این خدمات را به مردم ارائه داده است اما از شاخص‌های ارائه شده رضایت نداریم.

تاجدار با بیان این که حرکت‌های خوبی برای رشد صنعت بیمه آغاز شده است گفت: در 5 سال گذشته سهم بیمه‌های زندگی از سبد پرتفوی صنعت بیمه از 2 تا 3 درصد (در آمار 6 ماهه صنعت بیمه) به 13 درصد رسیده است و این نشان می‌دهد که صنعت بیمه راه درستی را انتخاب کرده و پیش برده است.

وی تصریح کرد: ما اولین شرکت بیمه‌ای بودیم که سال 88 در بورس عرضه شدیم. حدود 7.5 درصد سهم بازار صنعت بیمه در دست ماست و به عنوان سومین شرکت بیمه‌ای کشور فعالیت داریم.

مدیرعامل بیمه البرز خاطر نشان کرد: در آمار رسمی بیمه مرکزی که در 5 ماهه ابتدای سال صادر شده و قطعی شده حدود 17.6 درصد رشد داشته ایم.

 وی تصریح کرد: 9 سال متوالی مشتری مدارترین شرکت صنعت بیمه بودیم و 3 سال از این 9 سال در میان بانک‌ها و بیمه‌ها مقام برتر را کسب کردیم.

کد خبر : ۴۲۸۰۵۹