خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کاشان خبر داد:

اجرای روز رشد در مدارس ابتدایی کاشان

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۹۰۹

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از اجرای روز رشد در مدارس ابتدایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارایلنا در کاشان، "مهدی حدادیان" گفت: این طرح با هدف کاربست آموخته های دانش آموزان در طی شش ماه گذشته و تعمیق آموخته های دانش آموزان در قالب فعالیت های مکمل با مشارکت فراگیران و خانواده های آنها اجرا شد.

به گفته وی؛ ساخت کاردستی با اولویت استفاده از  وسایل دور ریختنی، اجرای نمایش ، آشپزی،  اجرای  بازی های فکری و بومی محلی، شعرخوانی، قصه گویی، و ایستگاه نقاشی با محوریت کتاب‌های درسی و مجله رشد از جمله برنامه هایی است که در این روز انجام شد.

وی اظهار داشت:  تنوع بخشی به فضای آموزش، تدوین قوانین و مقررات توسط دانش آموزان و توجه به رعایت آن، مشارکت در انجام کار تیمی و گروهی، ترویج فرهنگ مطالعه و کارآفرینی و توسعه مشارکت خانواده ها در مدیریت مدرسه از جمله اهداف طرح روز رشد در دبستان‌های کاشان است.  

حدادیان گفت: انسان، تحت تاثیر آموزش و تربیت قرار می گیرد و اگر ما خواهان داشتن دانش آموزانی خلاق و مبتکر هستیم، باید اصول ابتکار و خلا قیت را به صورت منسجم و هدف دار به دانش آموزان ارائه کنیم تا خلاقیت در دانش آموزان نهادینه و پایدار شود.

یک کارشناس آموزشی گفت: یکی از مسائلی که در طول تاریخ ، ذهن روان شناسان و دانشمندان علوم انسانی را به خود مشغول کرده شیوه های رشد و پرورش خلاقیت و ابتکار در کودکان بوده است.

"نرجس مسعودی خوی" افزود: اهمیت پرورش خلاقیت کودکان امروز به اندازه ای اهمیت پیدا کرده است که تجلی خلا قیت و ابتکار عمل به عنوان زیرساخت آن جامعه  و یکی از شاخصه های رشد و ارتقای علمی کشورها  محسوب می شود.

به گفته وی، کشورهایی که بتوانند خلاقیت را در نسل کودک و جوان کشف و  شکوفا کنند، به همان میزان از توسعه، رشد و شکوفایی علمی برخوردار شده و غفلت از آن نیز رکود علمی، صنعتی و فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار داشت: تقویت حس اعتمادبه نفس و خودباوری، فرصت سازی برای بیان احساسات و تقویت هوش عاطفی، توجه به تفاوت های فردی، هدایت دانش آموزان برای  دخل و تصرف در مسائل و مفاهیم، پرورش تفکر نقاد به جای  انتقاد و آموزش اصل خواستن، توانستن است از جمله دستاوردهای اجرای این قبیل  برنامه ها است.

مسعودی خوی تاکید کرد: هر دانش آموز در برابر رویدادها واکنش منحصر به فردی دارد، که بیان آن، می تواند زمینه ای برای تجلی خلا قیت باشد، و برگزاری روزهای بدون کیف و کتاب با ایجاد فضای آرام برای بیان احساسات دانش آموزان و دوری از فضای خشک آموزش رسمی، گام موثری در پرورش خلاقیت دانش آموزان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز