خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز اسناد ملی شمال‌غرب کشور:

کتاب باید اولویت‌دار‌ترین مسئله در زندگی افراد باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۳۰

گسترش فرهنگ کتابخوانی در جوامع موجب توسعه فرهنگی و به تبع آن توسعه در تمام زمینه‌ها می‌شود.

ایلنا: رئیس مرکز اسناد ملی شمالغرب کشور گفت: کتاب باید اولویت‌دار‌ترین مسئله در زندگی افراد باشد.
به گزارش خبرنگار ایلنا عزیز جوانپوردر بازدید ازنمایشگاه بین المللی کتاب تبریز اظهار داشت: گسترش فرهنگ کتابخوانی در جوامع موجب توسعه فرهنگی و به تبع آن توسعه در تمام زمینه‌ها می‌شود و براین اساس باید کتاب به عنوان نماد رشد و بالندگی جوامع و اولویت‌دار‌ترین مسئله در زندگی فردی و اجتماعی محسوب شود.
وی گفت: با توجه به افزایش قیمت کتاب و کاهش قدرت خرید مردم و همچنین وجود جمعیت جوان و نیاز این قشر به مطالعه، متولیان فرهنگی و همچنین خانواده‌ها با توجه به این نیاز‌ها باید زمینه را برای بهره‌مندی افراد از کتاب و فرصت‌های ایجاد شده در نمایشگاه‌ها فراهم آورند.
جوانپور افزود: حضور ناشران شاخص و برجستهٔ کشور باید در نمایشگاه کتاب تبریز که پس از نمایشگاه کتاب تهران در سطح مطلوبی قرار دارد پررنگ‌تر شود.
وی با اشاره بر لزوم بررسی و آسیب‌شناسی وضعیت کتابخوانی در میان نوجوانان و جوانان کشور بر لزوم اتخاذ شیوه‌های مطلوب در انتشار کتب متناسب با نیاز جامعه کنونی تاکید کرد.
وی همچنین ایجاد زمینه مطالعه غیردرسی را از عوامل موثر در افزایش کمی و کیفی گرایش به کتابخوانی در جوانان عنوان کرد.
براساس این گزارش یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از هفتم تا سیزدهم مهرماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۰ در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی این شهر برپاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز