خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری شهرستان زاهدان مطرح کرد:

ضرورت آگاه‌سازی شهروندان زاهدانی‌نسبت به اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری هاری

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۸۲۰

سرپرست فرمانداری شهرستان زاهدان گفت: اطلاع‌رسانی لازم به منظور پیشگیری از شیوع بیماری هاری در زاهدان یک ضرورت است.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرحمن شهنوازی درجلسه مقابله با بیماری‌های ناقل از حیوانات که باحضور مسئولان مربوطه در زاهدان برگزار شد، تأکید کرد: وجود سگ‌های ولگرد و بعضاً آلوده به ویروس در سطح شهر سبب افزایش مخاطرات بهداشتی و به خطر افتادن سلامت مردم خواهد شد، لذا در این راستا می بایست جمع آوری و مهار سگ‌های ولگرد فاقد شناسنامه در دستورکار قرار گیرد.

 شهنوازی افزود: بیماری هاری از طریق گزش حیوانات وحشی مانند سگ، شغال و... به انسان منتقل می شود که پس از گزش در مدت کوتاهی مستقیماً ویروس بر روی سیستم عصبی فرد تأثیر می گذارد.

‌سرپرست فرمانداری زاهدان عنوان کرد: مهم ترین اقدامات لازم جهت جلوگیری از شیوع بیماری هاری در بین شهروندان، مقابله با وجود سگ‌های ولگرد، شناسنامه دار کردن سگ‌ها و کاهش شانس ابتلای سگ‌ها به این بیماری است.

وی در این راستا شهرداری های مناطق مختلف زاهدان را مکلف کرد تا نقاط پر خطر شهر را شناسایی کرده و نسبت به جمع آوری سگ‌های ولگرد فاقد شناسنامه که خطرات جانی برای شهروندان به همراه دارند، اقدامات لازم  را انجام دهند.

وی افزود: در راستای کاهش شانس ابتلا به این بیماری خطرناک لازم است، اطراف کشتارگاه‌ها ، کارگاه‌های بسته بندی گوشت و غیره ، از وجود لاشه حیوانات پاک سازی شوند و بنرهای اطلاعاتی لازم جهت دفع بهداشتی زباله ها در تفرجگاه‌هاو مکان‌های تفریحی نصب شوند.

وی افزود: لازم است اطلاع رسانی کاملی در خصوص بیماری هاری و چگونگی ابتلا به این بیماری از طریق رسانه های دیداری و شنیداری و فرهنگ سازی در هنگام مواجهه کودکان با سگ‌های ولگرد ، به شهروندان زاهدانی، در دستور کار قرار گیرد.

شهنوازی در پایان گفت: صاحبان سگ‌های شناسنامه دار نیز می‌بایست به منظور واکسیناسیون سگ‌های خود به دامپزشکی مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز