خبرگزاری کار ایران

برگزاری سومین نشست مدیران کارخانه‌های نوآوری کشور به میزبانی پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۴۰۳

سومین نشست مدیران کارخانه‌های نوآوری کشور به میزبانی پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان، در کارخانه نوآوری زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرید شاهمرادی مدیر توسعه کارخانه های نوآوری کشور روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل کارخانه نوآوری زاهدان برگزار شد با بیان اینکه سومین نشست مدیران کارخانه‌های نوآوری سراسر کشور به میزبانی زاهدان برگزار درحال برگزاری است اظهار کرد: کارخانه‌های نوآوری هویت جدیدی است که در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور ایجاد شده و به نوعی چکیده ای از تمام بسترها و زیرساخت‌های اکوسیستم فناوری و نوآوری به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بخش خصوصی نهادی را ایجاد کرده که همه بسترها مانند شتاب دهنده‌ها، فضاهای کار اشتراکی، دفتر صنایع بزرگ، آزمایشگاه‌ها و فضاهای تعاملی را در بر می‌گیرد، اکوسیستم را با مدیریت راهبردی بخش خصوصی داریم که تفاوت آن با پارک علم و فناوری در همین موضوع است.

مدیر توسعه کارخانه های نوآوری کشور با اشاره به اینکه در نشست‌های گذشته بیشتر تعامل و هم افزایی بین مدیران با هدف ایجاد شبکه کارخانه‌های نوآوری مدنظر بوده تصریح کرد: شورای راهبردی کارخانه‌های نوآوری در زاهدان با هدف توسعه کارخانه‌ها و همچنین پیش برد خصوصی سازی مدیریت کارخانه‌های نوآوری ایجاد شده است.

وی بیان کرد: تاکنون هویت بخشی به کارخانه‌ها به صورت جدی پیگیری نشده بود که این اقدام در زاهدان انجام و آیین نامه‌ها و مواردی که در خصوص صلاحیت سنجی و اعتبار بخشی به کارخانه‌ها وجود دارد به پنج کارخانه به صورت نمادین در حضور استاندار سیستان و بلوچستان اهدا شد.

شاهمرادی با بیان اینکه گواهی صلاحیت ۱۱۰ حمایت دانش بنیانی را برای کارخانه‌های نوآوری فعال می‌کند خاطرنشان کرد: حمایت‌های تخصصی دیگر هم از طرف دفتر توسعه زیرساخت و معاونت صندوق نوآوری شکوفایی به ۱۱۰ مورد قبلی اضافه شده که به کارخانه‌ها اعطا خواهد شد در واقع این امر به توسعه کارخانه‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: استاندار سیستان و بلوچستان مدل‌های همکاری و ظرفیت‌های استان را برای مدیران کارخانه‌ها تعریف کرده اند چرا که کارخانه‌ها بستر توسعه صدها شرکت فناور و نوآور هستند که با استفاده از ظرفیت آن‌ها می‌توان در رفع چالش‌های استان تاثیر گذار بود همچنین در سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های تجاری و ترانزیتی زیادی وجود دارد که مدیران دیگر استان‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

مدیر توسعه کارخانه های نوآوری کشور به اولین رویداد استارتاپ ویکند شهرهای آسیایی به میزبانی زاهدان اشاره کرد و افزود: متولی این طرح شهرداری زاهدان است که این رویداد با هدف ایجاد زمینه حل مساله برای چالش‌ها و معضلات شهرهای آسیایی، ایجاد فرصت برای کارآفرینان قاره آسیا، ایجاد زمینه ای برای تعامل و تبادل تجربه، به کارگیری ظرفیت جوانان و نخبگان در محیط شهری در سطح بین المللی، شناساندن ظرفیت‌های نوآورانه شهر میزبان به شرکت کنندگان و سرمایه گذران و ایجاد ارتباط هدفمند میان کسب و کارهای شهری و سازمان‌های بین المللی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: این محیط سراسر تعاملی نه تنها بستری آموزشی و علمی را برای توسعه مدل اقتصادی صاحبان ایده‌ها و کسب و کارهای کوچک فراهم می‌آورد بلکه تجربه حضور در روزهایی سخت اما بسیار شیرین و پرتجربه را همراه با فرصت به اشتراک گذاری تجارب در سطح بین المللی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز