خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در منطقه آزاد چابهار آماده شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۳۶۰

رئیس هیات‌ مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار گفت: بیش از ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در زمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله تولیدی، صنعتی، ترانزیتی، گردشگری و بهداشتی آماده ارائه به سرمایه گذاران شده است.

به گزارش ایلنا، امیر مقدم روز دوشنبه اظهار کرد:چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و به عنوان پایتخت دریایی و دروازه تجارت مطرح است. برای همین منظور با محوریت منطقه آزاد چابهار دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در شهر مشهد برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: از شرکت‌های فعال در صنایع مختلف و صادراتی هم برای حضور و هم برای بازدید در این نمایشگاه دعوت شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار با تاکید بر اینکه منطقه آزاد چابهار آمادگی کامل برای همکاری و تعامل در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را در منطقه آزاد چابهار دارد، گفت: تمایل داریم که شرکت‌های فعال در نمایشگاه حضور یابند و از نزدیک ضمن بازدید در جریان بسته‌های آماده ارائه قرار گیرند.

وی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی مشهد از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه برگزار می‌شود و قشرهای مختلف مردم و مسئولان و فعالان اقتصادی می‌توانند از این نمایشگاه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ بازدید کنند.

مقدم گفت: برای تحقق هدف‌گذاری سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ستادی در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای رصد و حمایت از سرمایه گذاری‌ها و صادرات راه اندازی شده تا تمامی فرآیندهای تولید و اشتغال، جذب سرمایه گذار، بسته‌های سرمایه‌گذاری و برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تشکیل شده است؛ در همین راستا جلسات هفتگی به صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی افزود: با معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری متعدد در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه گذاری در این مناطق فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: با توجه به بروکراسی طولانی و پیچیده در کشورمان، برای تدوین این بسته‌ها فرآیندی را دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرده که قرار شده هر منطقه آزاد بسته‌های سرمایه گذاری را آماده و فرصت بررسی آنرا برای سرمایه گذاران در نظر بگیرند؛ همچنین زمین و زیرساخت را تامین کرده و مجوز بی نام صادر تا فقط درج نام سرمایه گذار در برگه و مجوز و تایید اهلیت سرمایه گذار باقی بماند عملا این کار باعث کوتاه شدن فرآیندها شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز