خبرگزاری کار ایران

انور قرقاش:

درگیری نظامی گزینه‌ای غیر منطقی در منطقه است

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۶۱۹

وزیر مشاور امارات در امور خارجه جنگ را گزینه‌ای غیرمنطقی در منطقه دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از گلف‌نیوز، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه روز دوشنبه گفت:  رویارویی نظامی در منطقه خلیج فارس هیچ گزینه منطقی و عملی نیست همانطور که بازگشت به برجام منطقی نیست. 

وی در ادامه گفت: با توجه به تنش‌های آمریکا و ایران و با توجه به سیاست‌های تهران، چالش‌های امنیتی خلیج فارس ادامه خواهد یافت بنابراین تا زمان برقراری نظم منطقه‌ای جدید و ایجاد ثبات باید تنش‌ها مدیریت شود.

قرقاش هم چنین در ادامه گفت: از آنجا که درگیری نظامی گزینه‌ای منطقی و عملی نیست، بازگشت به توافق هسته‌ای سابق با ایران نیز بسیار غیرممکن است.

وی همچنین گفت: امضاکنندگان این توافق نامه این نتیجه رسیدند که این توافق نگرانی‌های مربوط به برنامه هسته‌ای ایران و دیگر مسائل مربوط به سیاست‌های منطقه‌ای ایران را برطرف نمی‌کند. اما یک توافق سیاسی، برای رسیدن به ثبات راه‌حل ممکن است.

قرقاش مدعی شد: برای دستیابی به راه حل دائمی در مورد ایران باید به رفتارهای نگران‌کننده و بی‌ثبات کننده ایران پرداخت. در توافق جدید ایران باید به طور دائم تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای خاتمه دهد، توسعه و گسترش سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های دیگر را متوقف کند، به حمایت از گروه‌های نیابتی پایان دهد و به حاکمیت سایر کشورها احترام بگذارد. چنین بحث‌هایی فراتر از توافق فعلی است و شامل کشورهای خلیج فارس می‌شود.

وی همچنین گفت: ثبات در منطقه هدف اصلی سیاست خارجی امارات است. کشورهای شورای همکاری خلیج فارس باید با همکاری با هم بحران‌ها را حل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز