خبرگزاری کار ایران

به دستور وزارت کشور؛

تعطیلی پرسنل عملیاتی، تا پایان موج جدید بارش‌ها لغو شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۸۷۷

با توجه به وقوع سیل، سیلاب و آبگرفتگی در برخی استان‌های کشور طی روزهای اخیر و هشدار سازمان هواشناسی در مورد موج جدید بارش‌ها بویژه در غرب و جنوب غرب، وزیر کشور دستور داد تعطیلات تمام پرسنل و کارکنان عملیاتی لغو شود.

به گزارش ایلنا، روح‌الله جمعه‌ای مشاور وزیر کشور با اعلام این خبر در حساب توئیتری خود نوشت: «با دستور وزیر کشور در شورای عالی مدیریت بحران، تعطیلات تمامی پرسنل و کارکنان عملیاتی دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط تا پایان موج جدید بارندگی‌ها و مدیریت سیلاب‌ها لغو شده و همگی باید سر کار حاضر باشند».

جلسه فوق‌العاده شورای عالی مدیریت بحران به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر شنبه (۱۰ فروردین) در وزارت کشور برگزار شد.

در این جلسه، دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان هواشناسی و وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی گزارش‌هایی ارائه کردند و اعضای شورا بر لزوم توجه به تجربه روزهای اخیر در رابطه با تشدید بارش‌ها و وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها و همچنین آمادگی برای روزهای آتی تأکید کردند.

وزیر کشور در این جلسه تاکید کرد: وقتی به مرحله خطر می‌رسیم، دیگر بحث پیش‌بینی مطرح نیست بلکه باید دقیق بگوییم در هر منطقه چند میلی‌متر باران می‌بارد و با توجه به وضعیت زمین، چه تبعاتی خواهد داشت.

رحمانی فضلی با هشدار به ساکنان مناطقی که در معرض سیل قرار دارند، اظهار کرد: تقاضای ما این است که مردم به دستورالعمل‌ها و توصیه‌های دستگاه‌های مربوطه حتماً توجه کنند، اگر منطقه‌ای باید تخلیه شود، در برابر این مسأله مقاومت نکنند، در جاده‌ها و محل‌هایی که اعلام می‌شود خطرآفرین است تردد و توقف نکنند.

بر اساس این گزارش، یکی از صورتجلسه‌های جلسه فوق‌العاده امروز، ۲۴ ساعته شدن ستاد مدیریت بحران کشور بود.

اسماعیل نجار رئیس ستاد مدیریت بحران کشور  با اشاره به این مسأله، اظهار کرد: قرار شده دستگاه‌های اجرایی کشور که در روزهای اخیر هرکدام در بخش‌های مربوط به خود فعالیت می‌کردند، از این به بعد به صورت متمرکز در ستاد مدیریت بحران کار کنند و گزارش‌ها را به طور مرتب رصد کنیم تا بتوانیم به‌موقع تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز