خبرگزاری کار ایران

با دستور وزیر نفت انجام شد؛

ارسال ۷۰۰ متر خط لوله گاز به استان سیل‌زده گلستان

کد خبر : ۷۴۴۷۱۷

وزیر نفت با هدف کمک به هموطنان در مناطق سیل زده استان گلستان و مطابق درخواست ستاد بحران وزارت کشور، دستور تحویل ۷۰۰ متر خط لوله گاز به استانداری گلستان را صادر کرده است.

به گزارش ایلنا، مجید بوجارزاده رئیس روابط عمومی و سخنگوی شرکت ملی گاز ایران درباره اجرای مسئولیت اجتماعی شرکت ملی گاز ایران در مناطق سیل‌زده استان گلستان گفت: بر اساس نشست‌های برگزار شده در ستاد بحران وزارت کشور و درخواست این ستاد از وزیر نفت مبنی بر دریافت لوله‌های گاز در قطرهای مختلف برای عبور دادن جریان آب، مطابق دستور وزیر نفت و نیز مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران لوله‌های فلزی گاز در قطرهای ۳۰ اینچ، ۴۰ اینچ و ۱۲ اینچ در اختیار استانداری استان گلستان قرار گرفتند.

وی با بیان این‌که از این لوله‌ها برای عبور دادن حجم وسیع آب از زیر جاده‌ها یا از معابر استفاده می‌شود، توضیح داد: پس از دستور آقای زنگنه و آقای تربتی، همکاران ما در منطقه ۹ عملیات انتقال گاز، لوله‌های فلزی گاز را در اختیار استانداری قرار دادند که تاکنون ۳۰۰ متر خط لوله ۳۰ و ۴۰ اینچ به استانداری گلستان ارسال شده است، هم‌چنین ۴۰۰ متر خط لوله دیگر نیز اکنون در گیلان در حال بارگیری است که قرار بوده تا ظهر امروز به استان گلستان برسد.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران با بیان این که خطوط لوله فشار قوی گاز به صورت ۶ متری و ۲ تایی در کنار هم قرار خواهند گرفت که در زیر مسیل‌ها واقع شوند و آب را عبور دهند، ادامه داد: ارسال این خطوط به عهده شرکت انتقال گاز و منطقه ۹ عملیات انتقال گاز قرار گرفته است، افزون بر این ۳۰۰ متر خط لوله ۱۲ اینچ دیگر نیز از سوی همکاران شرکت انتقال گاز استان گلستان برای ساخته شدن پل و عبور دادن آب به استانداری گلستان تحویل شده است.

وی با تاکید بر این‌که این اقدام‌ها تنها به عنوان اجرای مسئولیت اجتماعی شرکت ملی گاز ایران برای کمک به هموطنان مناطق سیل‌زده انجام شده است، ادامه داد: بخش دیگری از همکاری صنعت گاز کشور برای استان‌های آسیب‌دیده، تجهیزات و امکاناتی است که از سوی شرکت گاز استان گلستان در ابتدای زمان وقوع سیل در اختیار استانداری و فرمانداری قرار گرفت. استفاده از ماشین آلات سنگین و سبک و بیل مکانیکی برای لایروبی از جمله این تجهیزات است.

بنا بر اعلام وزارت نفت، وی افزود: بهره‌مندی از نیروی انسانی به‌ویژه در مازندران، گلستان و آق قلا از سوی شرکت گاز و ناحیه گاز این مناطق نیز بخش دیگری از کمک‌های شرکت ملی گاز ایران برای هموطنان مناطق سیل‌زده است، همچنین فرمانداری گلستان به دلیل اعتماد به شرکت گاز این استان این مجموعه را مرکز جمع‌آوری کمک‌های مردمی قرار داد و همکاران ما در شرکت‌های گاز گلستان و مازندران، افزون بر انجام وظایف خود به توزیع کمک‌های مردمی نیز پرداخته‌اند.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: تاکنون حدود ۹ کامیون امکانات و مواد غذایی شامل کنسرو مواد غذایی، آب معدنی، لوازم بهداشتی و غیره از سوی همکاران صنعت گاز جمع آوری و به مردم تحویل داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز