خبرگزاری کار ایران

ربیعی:

در سال ۹۸ پیوند مردم و دولت را قوی‌تر کنیم/ امام «همه با هم بودن» را یادمان داد

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۵۰۹

وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما باید با امام‌مان پیمان ببندیم که انسجام ‌مان را بیشتر کنیم و ارزش‌های از داخل خانواده تا میان نخبگان تا بین مردم و دولت را گسترش دهیم. دشمن قسم خورده ما باید ناامید شود و با ناامیدی او و تلاش ما سختی‌ ها هم مانند بهاری که از سختی‌ها می‌گذرد و سختی‌ها هم راحت گذشت ما سال ۹۸ را سال بهتری تجربه خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی ربیعی شب گذشته در حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت: عظمت امشب این است که دو میلاد داریم هم میلاد حضرت امیر(ع) و هم سال تحویل را داریم و هم اینکه در کنار امام راحل هستیم. به اعتقاد من چنین شبی با این مناسبت‌ها در کنار امام راحل می‌تواند برای آینده ایران و برای سال آینده‌مان درس‌ آموزی‌های خاص خودش را داشته باشد. 

وی با بیان اینکه این‌ مکان پایگاه عشق و امید مردم است، اظهار کرد: همگی در اینجا گرد آمدیم تا سال نو را به هم تبریک بگوییم و برای همه ایرانی‌ها حال خوب و برای همه مسلمانان روزگار بهتری را آرزو کنیم، چه جایی بهتر از مرقد امام و کنار امام راحل‌مان. ما در مناسبت امروز میلاد حضرت امیر(ع) را داریم که امسال را مزین کرده است و سال آینده را به دو میلاد در ابتدا و انتهای سال‌ مزین کرده است.

وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: هروقت خواستیم کار سخت و بزرگ انجام دهیم از حضرت امیر(ع) یاد کردیم و هر وقت دلمان گرفت با حضرت امیر سخن گفتیم. مصائب حضرت امیر را مرور کردیم و آرامش گرفتیم. امیر ما جاودانه شد و جاودانگی‌اش به خاطر رفتار و صفتی بود که امیر ما داشت. امیری که نزد قاضی منصوب خودش رفت و از زرهی که از او به سرقت رفته بود، شکایت برد و چون ادله‌ای که قاضی بپسندد نداشت، محکوم از دادگاه بیرون آمد. چرا این امیر جاودانه نشود و چرا ما شیعیان به او افتخار نکنیم؟

وی افزود: امیری که برای صحبت خصوصی‌اش شمع را خاموش کرد و گفت نوک مدادها را اینقدر بتراشید که اصراف نکنید، چگونه این ملت بزرگ این امیر را فراموش کند؟ سال آینده به مدد این امیر و مولایمان حتما سختی‌ها به موفقیت‌های بزرگ تبدیل خواهد شد.

ربیعی گفت: ما دقایقی دیگر سال تحویل را در کنار امام راحل داریم. همه سال تحویل به خانه پدری می‌روند و امروز این جمع هم به خانه پدری خودشان آمدند. روحانیون این‌جا هستند. زنانی که به برکت امام و انقلاب حرمت گرفتند این‌جا هستند، کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری امروز در این جمع هستند و از همه مهمتر بچه‌های بهشت امام رضا امروز در این جمع هستند. بچه‌هایی که از نعمت پدر و مادر محروم بودند و به ظاهر توانایی‌هایی ندارند اما پر از غیرت و همت و توانایی هستند.

وی یادآور شد: این‌ها بچه‌هایی هستند که امام را درک نکردند، امام را ندیدند اما در کنار مرقد امام عاشقانه ایستادند این‌ها خانواده انقلاب و امام هستند و امروز در این جمع آمدند. ای کاش پوریای ما با صدای حزن آلود خودش برای ما در سال تحویل می‌خواند. من یقین دارم که روح بزرگ امام امروز با این جمعی که اینجا هستند از افرادی که به تعبیر امام باید صاحبان اصلی انقلاب باشند امروز در اینجا هست و حتما شاد است. شاد است از جمعی که در سال تحویل در اینجا هستند.

وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امام(ره) با دوازده فروردین خودش در حقیقت تحول بزرگ اجتنماعی و نو کردن بزرگ یک جامعه را برای ما به ارمغان آورد اگر ما در بهمن سقوط طاغوت را تجربه کردیم و جشن گرفتیم در فرودین رستن و ایجاد شدن و به وجود آمدن یک نظام مقدس را جشن گرفتیم. زمستان ۲۵۰۰ ساله را امام با صندوق رای به بهار تبدیل کرد. رفراندومی بزرگ که جمهوریت و اسلامیت در آن متولد شدند. ما چهلمین بهار تولد جمهورییت در کنار اسلامیت زیر سایه اسلام عزیز را با همت امام امسال هم جشن خواهیم گرفت.

وی ابراز داشت: معتقد هستیم همانگونه که امام معتقد بود، مردم صاحب حق شدند. نو شدن با هویتی جدید برای جامعه ایران در فروردین به همت امام شکل گرفت و میراث امام متوجه سال ۵۷ نیست. میراث امام ۵۷ و ۹۸ نمی‌شناسد میراث امام راه آینده ماست و میراث امام همیشگی است و تاکید آن بزرگ مرد بر صندوق رای بود. تاکید او بر میراث بزرگی است که برای ما گذاشت که نو شدن و تغییر را با صندوق رای برای ما به ارمغان گذاشت. امروز هم هدف بزرگ دشمنان ما و هدف بزرگ تحریم، هدف گرفتن مردم و ناامید کردن مردم است و چیزی که امام به ما داد این بود که مردم در صحنه باشند و مشارکتی که امام به ما داد این بود که «همه با هم بودن» را به ما داد. باید امروز بدانیم هدف بزرگ برای دشمنان ما این است.

ربیعی تصریح کرد: فکر می‌کنم در سال ۹۸ باید پیوند مردم و دولت را قوی‌تر کنیم و پیوند خودمان را بیشتر کنیم و گام دومی که مقام معظم رهبری گفتند را باید در پیوند مردم با حاکمیت و دولت و حکومت قوی‌تر کنیم. ما باید با امام‌مان پیمان ببندیم که انسجام ‌مان را بیشتر کنیم و ارزش‌های از داخل خانواده تا میان نخبگان تا بین مردم و دولت را گسترش دهیم. دشمن قسم خورده ما باید ناامید شود و با ناامیدی او و تلاش ما سختی‌‌ها هم مانند بهاری که از سختی‌ها می‌گذرد، بگذرد. ما سال ۹۸ را سال بهتری تجربه خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: امام نظرش همیشه به اقشار پایین بود و به این قشر منزلت داد. منزلتی که امام به اقشار پایین داد در واقع به تعبیری زحمت‌کشان را وارد تاریخ کرد و قطعا یادمان نرفته که شاه پایینی‌ها را کسی حساب نمی‌کرد. پیام امام در روز کارگر را فراموش نکردیم. آنچه که برای فرودستان آرزو می‌کرد، فراموش نکردیم. ما امیدوار هستیم تلاش‌هایمان برای مبارزه با فقر و از بین بردن نابرابری و محرومیت در سال آینده جهشی داشته باشد و این آرزوی دیرینه امام و آرزوی رهبری است که بتوانیم محرومیت را در جامعه از بین ببریم در سال ۹۸ باید این را بیشتر به جلو ببریم.

وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: سختی‌هایی که مردم در ۹۷  تجربه کردند، سختی بود که به هرحال جنگ بزرگی علیه ما راه افتاد و این جنگ تیر و تپانچه نداشت، بلکه این جنگ عملیات روانی و تهدید بود و سختی‌هایی داشت و انشاالله ما به مدد در کنار امام بودن در سال نو با اعتماد و با سرمایه اجتماعی‌مان مجدد سال ۹۸ را به سال پیروزی‌هایمان تبدیل خواهیم کرد. 

وی خاطرنشان کرد: نوروز یک قرارداد بین ماست، نوروز سال نو است و روز تغییر است و سالی است که ما در سال تحویل آرزو می‌کنیم که سال آینده‌مان سال حال خوب برای جامعه‌مان شود ما امروز اینجا با امام خود هم پیمان می‌بندیم که آرمان‌های او در همه سال‌ها به فراموشی سپرده نشود و امید را باید احیا کنیم. امید هدف اصلی است که برای تخریب ما به کار گرفته‌اند. شکستن ذهنی جامعه هدف دشمنان ماست. ما در سال تحویل در کنار امام راحل امید را برای جامعه‌مان خواهیم خواست و از روح بزرگ او هم مدد خواهیم گرفت.

وی یادآور شد: با هم هستیم و با این امیدی که داریم ان‌شاالله جامعه‌مان را رو به جلو و رو به پیشرفت خواهیم برد. این تعبیر امام که «این تحولی که در نفوس مسلمین پیدا شده رمز پیروزی بوده» من فکر می‌کنم همین هم رمز پیروزی ماست آنچه که امام می‌خواست از رابطه دولت و مردم باید احیا کنیم و نزدیک شدن‌ها و همانند شدن‌ها را باید احیا کنیم.

وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شاید شیرین‌ترین خاطره‌ام از نوروز در زمان وزارتم روز اول سال نوی ۱۳۹۳ بود که از زیارت مرقد امام رفتم به قبور گذشتگان خودم. لباسی پوشیده بودم کاپشنی تنم بود و قرآنی خواندم و در مزار همسرم و پسرم و مادرم گریه کرده بودم، وقتی می‌آمدم یک بچه مرا صدا کرد گفت مادرم می‌گویداو  به غذا احتیاج دارد بیا اینجا ما یک چایی به تو بدهیم. آن چایی به من چسبید من یک وزیر بودم و این‌ها من را با یک نیازمند اشتباه گرفتند و به خدا لذت‌بخش‌ترین لحظه زندگی‌ام و نوروزم این لحظه بود که به سفره این خانواده نشستم و از من پذیرایی کردند. قرآن هم می‌خواندم و حال خوشی به من دست داده بود.

وی ادامه داد: سنت عظیمی امام بر ما گذاشت که طبقات پایین اجتماعی بالا بیایند. من یک کارگر بودم و وزیر شدم و این را از روح بزرگ امام می‌دانیم و این سنت را در سال ۹۸ در کنار امام در میثاق با امام دنبال خواهیم کرد که حال جامعه و حال خودمان را خوب خواهیم کرد و موفقیت‌های بزرگ را در سایه مقام معظم رهبری به دست خواهیم آورد و دنبال خواهیم کرد.

ربیعی گفت: یادی هم کنیم از گذشتگانی که در کنار امام راحل اینجا دفن هستند، از حاج سید احمدآقا و از مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم یاد می‌کنیم و از خداوند خواستاریم هم روح آن‌ها را قرین رحمت کند. دعا می‌کنیم خدا کمک کند به ما که با همه توان هرآنچه در توان داریم برای کمک به مردم به کار بگیریم و حال خودمان را و جامعه‌مان را هر روز بهبود ببخشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز