خبرگزاری کار ایران

صلح و سازش دو طایفه در زاهدان

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۸۵۲

رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف شماره ۲۷ شهرستان زاهدان، اختلاف و درگیری بین دو طایفه در زاهدان به سازش منتهی شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حمید رضا بندانی اظهار کرد: بر  اثر درگیری مسلحانه در سال ۱۳۹۴ یک نفر از طایفه بارانزهی با اسلحه ساچمه ای تیراندازی می‌کند که فرد خردسال از طایفه گمشادزهی مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و فوت می کند که قاتل دستگیر و بازداشت می شود.

وی افزود:  پس از تشکیل پرونده در شعبه یک کیفری استان پرونده به شورای حل اختلاف برای برقراری صلح و سازش ارجاع شد که بلافاصله اعضای شورای حل اختلاف شماره ۲۷ زاهدان تلاش خود را برای اخذ رضایت از خانواده مقتول آغاز کردند.

بزرگان دو طایفه گمشادزهی و بارانزهی و اعضای شورای حل اختلاف شماره ۲۷ زاهدان، با برگزاری جلسات متعدد با خانواده مقتول و اشاره به نتایج مثبت گذشت در جامعه توانستند رضایت خانواده مقتول را جلب کنند که نهایتا خانواده مقتول طی جلسه ای از حق خود مبنی بر قصاص فرد قاتل گذشت کرده و اعلام کردند در این زمینه هیچ گونه شکایتی ندارند و خواستار مختومه شدند پرونده شدند.

بندانی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به ساختار قومی و طایفه ای که دارد فرهنگ صلح و سازش در آن نهادینه شده به گونه ای که بیشتر اختلافات و درگیری ها  معمولا از طریق بزرگان و ریش سفیدان حل و فصل می شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان با تاکید بر اینکه رسالت اصلی شوراهای حل اختلاف برقراری صلح و سازش بین طرفین دعوی است گفت:  خوشبختانه با توجه به شرایط خاص این استان فرهنگ صلح و سازش به‌خوبی در بین مردم نهادینه شده است

بندانی در ادامه از تلاش های بزرگان، معتمدان و اعضای شوراهای حل اختلاف که در این صلح نقش بسزایی داشتند قدر دانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز