خبرگزاری کار ایران

گیلانی در نطق میان دستور:

تا ملت بزرگ ایران زنده است، مقاومت هم زنده است

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۳۳۸

نماینده مردم شوشتر در مجل شورای اسلامی خطاب به مسئولان دولتی گفت: مردم ایران از گرانی و قیمت های بی رویه افسارگسیخته اجناس و بیکاری جوانان خصوصا دهه شصت به شدت اذیت می شوند،اقدامی کنید

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی  سهراب گیلانی مجلس  در نطق میان دستور خود ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی بن مریم به ملت بزرگ ایران و مسیحیان گفت: رحلت آیت الله شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت عرض می کنم.

نماینده مردم شوشتر  در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: در رفتار سیاسی یک سوی ظالمانه آمریکاعلیه ایران در یک سال اخیر برای هیچ شکاکی لحظه ای جای تردید نگذاشت که او بد عهد ومکار است، آمریکا با تحریم های ظالمانه خود به دنبال در هم شکستن بنیان های قدرت در ایران است که هرگز موفق نخواهد شد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس ادامه داد: چرا که ۴۰ سال  ملت عزتمند ایران مبارزه با آمریکای جایگاه طلب را تجربه کرده است، همه می‌داند در پی سیطره مجدد خود بر منطقه است اما تا ملت بزرگ ایران زنده است مقاومت زنده است و آمریکا موفق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه آمریکا در منطقه زبور و خسته شده است،ادامه داد: ذلیلانه از کشورهای دون پایه که کمتر از یک قرن قدمت دارند به نیابت خود ماموریت تنش زایی روز افزون به آنها داده است، آنها هم موفق نخواهند شد، از وزارت خارجه کشورمان انتظار دارم با جدیت دو موضوع را پیگیری کند

این نماینده مجلس عنوان کرد: وزارت خارجه در حوزه دیپلماتیک با رعایت سه اصل عزت، حکمت و مصلحت فعالتر شود و اولویت را به محدود کردن و یا دور زدن تحریم ها قرار دهد، همچنین نسبت به تقویت نهضت های آزادی بخش ومسلمان جهان خود را بیش از پیش مسئول بداند و تلاش موثر کند.

نماینده مردم شوشتر گفت: آقای رئیس جمهور هرسال در برنامه سالانه خود یک میلیون نفر شغل را مصوب و ابلاغ می کنیداما متاسفانه بعد از ۵ سال از ریاست شما هنوز آمار ۵ میلیون بیکار مطرح است، آیا برنامه و اجرا درست نیست، آیا آمارها دروغ است، بررسی کنید این تناقض بزرگی است که بدون جواب مانده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آقای رئیس جمهور بشنوید، مردم ایران از گرانی و قیمت های بی رویه افسارگسیخته اجناس و بیکاری جوانان خصوصا دهه شصت به شدت اذیت می شوند،اقدامی کنید، خدمات بانک ها سخت پیچیده طولانی است به استان ها اختیارات بیشتری بدهید.

گیلانی بیان داشت: وزیر نیرو، تا کنون هیچ یک از مصوبات شما نسبت به حل شدن میلیون های تن نمک در آب پشت سد گتوند و نجات سازه های آبی اقدامی نشده است، با جدیت بیشتری پیگیری کنید.

وی گفت: وزیر آموزش و پرورش برای مدارس در حال تخریب شوشتر و گتوند اقدام جدی کنید، برای کمبود ۹۰۰ نیروی آموزشی در آموزش پرورش شوشتر اقدام کنید، حضوری گفتیم، کتبی تقدیم کردیم، البته از مدیریت آموزش و پرورش استان آقای تقی زاده و از مدیر نوسازی مدارس استان مهندس رضایی تشکر می کنم

عضو کمیسیون امورداخلی و شوراها در مجلس بیان داشت: از وزیر بهداشت و درمان به جهت همکاری و توافق خود با اینجانب در پیشرفت حوزه سلامت در شوشتر و گتوند و بازدیدهایشان تشکر می کنم، همچنین از بنیاد برکت که اعتبار بیمارستان شهیده را تامین رد سپاسگزارم.

این نماینده مجلس ادامه داد: از وزیر ورزش و جوانان به جهت همکاری و توافقات خود با اینجانب و بازدید از شوشتر و گتوند و در اجرایی شدن بیش از ۲۰ پروژه ورزشی شهری و روستایی تشکر می کنم، از جدیت در پیگیری مدیر ورزش استان افشین حیدری ممنون و سپاسگزارم. از وزیر نفت به جهت همکاری و توافقات خود با اینجانب در تامین بیش از ۲۰ پروژه فرهنگی، ورزشی و عمرانی تشکر و قدردانی داریم.

وی با طرح این  که وزیر کشور آیا از خود سوال کرده اید در خوزستان قهرمان چه خبر است، من عرض می کنم و شما بشنو، ادامه داد: تاخیر چندین ماهه پرداخت حقوق کارگران در شرکت ها، اخراج کارگران زحمتکش در برخی شرکت ها مانند لاستیک سازی گتوند، آگهی حراج کشت صنعت کارورن شوشتر توسط بانک کشاورزی، قبر فروشی میلیونی در شوشتر، عدم پرداخت پول کشاورزان سیل زده سال ۹۵، توقف اکثر پروژه های مصوبه نیمه تمام خوزستان، بی سر شدن ۱۰۰ ها هزار نخل که چند برابر دوران جنگ تحمیلی است، توقف طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی، کاهش ۴۰درصد بهروری نیشکر هفت تپه نیشکر در خوزستان، جریمه ظالمانه ۷ برابر آبزی پروران شوشتر، عدم  تامین آب شرب در برخی روستاها و شهرها علارغم مصوبه دولت، بیشتر شدن منشا ریزگردها، عدم رسیدگی تالاب ها.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای وزیر کشور و رئیس جمهور من منشا همه این مشکلات آب است، انتقال آب به طور ظالمانه و غیر کارشناسانه از سرشاخه های ذل عمل همه این مشکلات است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز