خبرگزاری کار ایران

فلاحت‌پیشه مطرح کرد:

برقراری بانک اطلاعاتی قوی فی‌مابین کشورها/ تاکید بر جدایی دین از تروریسم

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۷۷۵

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در دومین کنفرانس روسای مجالس افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه با موضوع چالش‌های تروریسم و ارتباطات درون منطقه‌ای گفت: در این نشست بررسی شد ریشه تروریسم به صورت عملی و مصداقی کجا است و قربانیان اصلی آن در کجا قرار دارند.

وی با بیان اینکه مشخصاً پوشش‌‌دهندگان تروریسم خارج از منطقه ما هستند که باید به این نکته توجه شود، اظهار داشت: ما شش کشور قربانی اعظم در حوزه تروریسم به‌شمار می‌آییم. مفاهیم و تعاریف اصلی جرم‌انگاری در قالب مقررات بین‌المللی همچون CFT و حق شرط‌ها و تعهدها پرداخته شد و شش کشور در قالب مناسبات و معاهدات و توافقات بین‌المللی عمل و تجارب را به یکدیگر نزدیک کنند. 

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار شد در مواردی همچون مقابله با تروریسم، حملات سایبری و مقابله با قاچاق مواد مخدر همکاری‌های لازم صورت شود. همچنین چارچوب و فرم مشخصی برای همکاری‌ها داشته باشیم و برای مجالس شش کشور ارسال کنیم و در مجالس عادی همکاری‌های بیشتری به کار ببریم.

فلاحت‌پیشه بر حوزه آموزش و کار فرهنگی و توجه به نقش کودکان و زنان و جوانان تاکید و تصریح کرد: این مسائل از تاکیدات کمیته بودند. همچنین تاکید بر جدایی دین از تروریسم در این کمیته صورت گرفت چون ادیان آسمانی ادیان الهی هستند، لذا دین به ویژه دین اسلام از تروریسم جدا است.

وی امنیت زیرساخت توسعه را از دیگر موارد مورد اشاره کمیته شش جانبه اعلام و خاطرنشان کرد: امنیت زیرساخت توسعه و مهم‌ترین عامل مقابله با تروریسم است لذا بر لزوم همکاری برای مقابله با تروریسم تاکید شد.

این نماینده مجلس افزود: قرار شد بانک اطلاعاتی قوی فی‌مابین کشورها اعم از موافقت‌نامه‌های قضایی، استرداد و معاضدت بین دو کشور برقرار شود تا ان‌شاءالله در نشست بعدی موارد بیشتری دنبال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز