خبرگزاری کار ایران

فلاحت‌پیشه در دیدار سفیر صربستان:

برجام حقانیت ایران را در زمینه‌های مختلف نشان می‌دهد/ تهران به گسترش مناسبات خود با اروپایی‌ها ادامه می‌‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۰۹۸

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز با سفیر صربستان در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به  گزارش ایلنا، حشمت‌‌الله فلاحت‌‌‌پیشه در این دیدار با اشاره به کشف ۹ تن مواد مخدر با هدف ورود به کشورهای اروپایی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به عنوان بزرگترین آفت اجتماعی به سایر کشورها مبارزه می‌‌‌کند و تاکنون در این راه هزینه‌‌های انسانی و مالی زیادی را متحمل شده است.

وی ضمن انتقاد از روند پیشرفت اقدامات عملیاتی اتحادیه اروپا در مناسبات اقتصادی با ایران اظهار داشت: در شرایطی که ایران منتظر اجرای هرچه سریع‌‌‌‌تر در روند مناسبات اقتصادی با اروپاست، اروپایی‌‌‌ها در حال وقت‌‌کشی هستند.  

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حفظ همبستگی میان کشورها تصریح کرد: ایران به سازوکارها و گسترش مناسبات خود در رابطه با کشورهای اروپایی ادامه می‌‌دهد.

فلاحت‌پیشه با اشاره به ابعاد گسترده توافقنامه بین‌‌‌المللی برجام خاطرنشان کرد: برجام توافقنامه‌‌ای صرفا هسته‌‌‌ای نیست؛ برجام حقانیت جمهوری اسلامی ایران را در زمینه‌‌‌های مختلف در سطوح بین‌‌المللی نشان می‌‌دهد.

وی با اشاره به گسترش صادرات غیرنفتی و درآمدهای مالیاتی در مناسبات اقتصادی ایران ابراز داشت: با ۴۰ سال سابقه و تجربه تحریم، راهکارهای مقابله با آن را فراگرفته‌‌‌ایم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره با سیاست‌‌‌های ریاضتی و تحریمی آمریکا به عنوان فرصتی برای توسعه مواجه شده است. 

دراگان تودوروویچ، سفیر صربستان در تهران ضمن انتقاد به سیاست‌‌های تحریمی علیه کشورها بیان کرد: تحریم‌‌‌های صورت گرفته علیه ایران بین‌‌‌‌المللی نیست و هیچ تأثیری بر مناسبات میان ایران و صربستان ندارد.

وی ادامه داد: ما به همکاری‌‌‌های خود با ایران بیشتر و بیشتر ادامه می‌‌دهیم.

سفیر صربستان در تهران با اشاره به سیاست صربستان مبنی بر توسعه تعاملات با ایران یادآور شد: راهکارهای مختلف را در جهت گسترش مناسبات اقتصادی میان دو کشور مورد بررسی قرار می‌‌دهیم.

تودوروویچ با اشاره به اهمیت نقش ایران در مبارزه با تروریسم عنوان کرد: ایران نه تنها از تروریسم حمایت نمی‌‌‌کند؛ بلکه خود هدف تروریسم است.

وی اضافه کرد: بر اساس مطالعات انجام شده هیچ سازمان شیعی تروریست و هیچ فرد شیعی تروریست در دنیا وجود ندارد.

سفیر صربستان در تهران تعاملات پارلمانی میان ایران و صربستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: صربستان به دنبال گسترش مناسبات خود با ایران در همه زمینه‌‌‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز