خبرگزاری کار ایران

فلاحت‌پیشه در دیدار سفیر آلمان:

بحران در منطقه اثر بلافصلی بر اروپا و دیگر نقاط جهان دارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۴۴۶

سفیر جمهوری فدرال آلمان در تهران، امروز با رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب و تاریخی دو کشور گفت: ارتباطات و همکاری‌های ایران و آلمان در زمینه‌های مختلف همواره در راستای تامین منافع مردم دو کشور بوده و گسترش یافته است.

وی سطح مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور را ناکافی خواند و اظهار داشت: ایران و آلمان می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود در زمینه‌های مختلف سطح مناسبات اقتصادی و صنعتی فیمابین را افزایش دهند. 

رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ناامنی و بحران در این منطقه اثر بلافصلی بر اروپا و دیگر نقاط جهان دارد و سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره کمک به تامین امنیت و ثبات در منطقه بوده و در این راه متحمل خسارات فراوانی شده است که از جمله آن می‌توان به صدها شهید در راه مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر که هدفشان رسیدن به مرزهای اروپا و ایجاد ناامنی در آنجا بوده است، اشاره کرد.

فلاحت‌پیشه افزود: متاسفانه برخی کشورها از جمله آمریکا همواره در پی ایجاد بحران و ناامنی در منطقه و جهان بوده و هستند و تاکنون به انحاء مختلف از جمله حمایت از تروریسم و کمک به داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی سعی در تحقق اهداف شوم خود دارند.  

وی عدم پایبندی ترامپ به تعهدات بین‌المللی از جمله خروج آمریکا از برجام را تلاش دیگری برای ایجاد ناامنی و بحران در منطقه و جهان خواند و تصریح کرد: برهم خوردن توافق برجام موجب می‌گردد تا ناامنی به مرزهای اروپا نیز سرایت کند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران ثمربخش بودن تلاش‌ها و اقدامات اتحادیه اروپا از جمله بسته پیشنهادی را برای حفظ توافق برجام مؤثر می‌داند و اقدامات همه طرف‌ها در برجام را زیر نظر دارد.

فلاحت‌پیشه در پایان این دیدار خواستار برداشتن گام‌های عملی در قالب بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا گردید.  

میشاییل کلور برشتولد، سفیر آلمان در تهران نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: تحکیم و تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در  عرصه‌های مختلف همواره مورد توجه و اهتمام مسئولان آلمانی قرار دارد. 

وی ادامه داد: برای آلمان توسعه روابط با ایران از اهمیت فراوانی برخوردار است و کشورش از گسترش ارتباطات و همکاری‌ها با ایران در همه زمینه‌ها استقبال می‌کند.

سفیر آلمان در تهران با انتقاد از رفتار آمریکای ترامپ در عدم پایبندی به تعهدات بین‌المللی از جمله برجام و دیگر معاهدات بین‌المللی ابراز داشت: آلمان و بسیاری از کشورهای اروپایی مخالف اقدامات آمریکا هستند و این رفتار آمریکا را موجب افزایش بی‌‌‌ثباتی و ناامنی در جهان می‌دانند.

کلور برشتولد با بیان اینکه آلمان و اتحادیه اروپا تحریم آمریکا علیه طرف‌های ثالث را مغایر حقوق بین‌الملل می‌داند و این اقدام آمریکا را محکوم می‌کند، عنوان کرد: آلمان از ایران در برجام حمایت می‌کند و خواستار باقی ماندن در این توافق است و تلاش می‌کند تا مسیر ارتباطات اقتصادی با ایران باز بماند.

وی افزود: کشورش امیدوار است تا با اقدامات اتحادیه اروپا، جمهوری اسلامی ایران بتواند از تمامی مزایای مندرج در توافق برجام برخوردار شود. 

سفیر آلمان در تهران در پایان این دیدار نسبت به مؤثر بودن اقدامات اروپا در برابر آمریکا و به منظور حفظ توافق برجام ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز