خبرگزاری کار ایران

سفیر آلمان در تهران:

اروپا تلاش دارد خروج آمریکا از برجام را جبران کند/ آماده همکاری با تهران هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۷۴۴

سفیر جمهوری فدرال آلمان با رییس شورای اسلامی شهر تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، میشاییل کلور برشتولد در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این نشست گفت: روابطه دو کشور ایران و آلمان همیشه مثبت ارزیابی شده است و آلمان شریک مهمی برای ایران در برجام بوده است. هر چند آلمان کشور هسته‌‌‌ای نیست اما در موضوع برجام، آلمان نقش متعارف‌‌‌سازی و متعادل‌‌‌سازی را ایفا کرد.

وی با بیان اعلام موضع صدراعظم و وزیر امور خارجه آلمان، در حمایت از ایران اظهار داشت: در این راستا از تصمیم ایران برای اقدام عاقلانه عدم خروج از برجام نیز حمایت می‌‌‌کنیم.

سفیر آلمان با تاکید بر اینکه فرصت‌‌‌های همکاری زیادی با تهران وجود خواهد داشت، اظهار داشت: با توجه به فعالیت موسسات مختلف شاغل در حوزه آب و محیط زیست می‌‌‌توانیم همکاری‌‌های مناسبی با تهران در این حوزه‌‌‌ها داشته باشیم.

برشتولد ادامه داد: همچنین در حوزه معماری با توجه به ارتباطات خوبی که با دفاتر و مشاوران معماری در آلمان (GMP) داریم می‌توانیم از این ظرفیت در جهت افزایش همکاری با تهران استفاده کنیم؛ در گذشته هم این همکاری در طراحی مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب و پادگان قلعه مرغی به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه اروپا تلاش دارد خروج آمریکا از برجام را جبران کند، تصریح کرد: وقتی این شرایط را می‌بینم، زمان ریاست جمهوری آیت‌‌‌الله هاشمی را به خاطر می‌‌‌آورم؛ ایشان همواره در حوزه بین‌‌‌‌الملل تلاش داشتند که ایران با اروپا روابط خوبی برقرار کند. گرچه برخی آرمان‌‌‌های ایشان به بهترین شکل پیاده‌‌‌سازی نشد.

محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این نشست خاطرنشان کرد: مدیریت شهری تهران بسترهای مناسبی برای همکاری در زمینه‌های گردشگری، حمل و نقل، معماری شهری، پسماند، هوشمندسازی شهری و بافت فرسوده با کشور آلمان دارد و امیدواریم در این زمینه‌ها همکاری موثری شکل گیرد.

وی افزود: ایران نیز در برجام به دقت عمل کرده و هیچ اقدام خلاف تفاهمنامه را انجام نداده است. گرچه خروج آمریکا از برجام تخلف و به نوعی دغل‌‌‌‌کاری بوده است؛ اما امیدوار هستیم کشورهای اتحادیه اروپا از جمله آلمان این موضوع را جبران کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: تهران نیز اماکن دیدنی فراوان دارد که این موضوع ظرفیت‌‌‌های مناسبی در امر هتل‌داری ایجاد می‌‌‌‌کند. پتانسیل این موضوع که سرمایه‌‌‌گذاران ایران و آلمان در اقدام مشترک بر روی موضوع برندینگ هتل فعالیت کنند وجود دارد. بنابراین با ایجاد و شروع این فعالیت می‌‌‌توان حضور هرچه بیشتر گردشگران اروپایی در ایران را فراهم کرد.

هاشمی با بیان اینکه شهروندان تهران روزانه ۹ تن زباله تولید می‌‌‌کنند، ابراز داشت: یکی از ماموریت‌‌هایی که برای حوزه پسماند در نظر گرفته‌‌ایم، ایجاد و تولید انرژی از ۹ تن زباله تهرانی‌‌‌ها در روز است. با توجه به این ماموریت نیاز به تجهیزات جداسازی زباله، زباله‌‌‌‌سوزی و تولید برق می‌‌‌تواند زمینه همکاری مناسبی بین دو کشور باشد.

وی با اشاره به حضور مشاوران آلمانی در طراحی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب و پادگان قلعه مرغی بیان کرد: همکاری مشاوران آلمانی در شهر آفتاب و قلعه مرغی موثر بوده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در تهران چهار هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد، یادآور شد: با توجه به تجربه خوب همکاری با مشاوران آلمانی، می‌خواهیم در حوزه سامان‌‌‌بخشی به بافت فرسوده از این ظرفیت برای بازآفرینی استفاده کنیم.

هاشمی افزود: همچنین می‌‌توانیم در زمینه تولید انرژی از خورشید و باد که شرکت‌‌‌های آلمانی فعالیت‌‌های مثبتی در این زمینه داشته‌‌اند، در تهران هم کمک بگیریم و در این زمینه هم همکاری‌‌هایی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: آلمان هیچ‌‌گاه سیاست‌‌های استعماری درباره ایران نداشته و رابطه آلمان با ایران در همه سطوح برابر بوده است. ما در همه زمینه‌‌‌ها می‌‌‌توانیم همکاری داشته باشیم و اگر گشایش فاینانس‌‌‌ها رخ دهد، با توجه به جمعیت ۵۰۰ میلیونی منطقه‌‌‌ای که ایران در آن واقع شده، ایران می‌‌‌تواند نقش ویژه‌‌‌ای در همکاری اقتصادی آلمان با منطقه ایفا کند. این در حالی است که ایران و آلمان همواره در قبال سیاست‌‌‌های صلح‌‌طلبانه یک هدف را دنبال کرده‌‌‌اند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران به حضور برشتولد در یمن و فلسطین اشاره و بیان کرد: با توجه به این حضور و درک شرایط منطقه می‌‌دانم موضع ایران در قبال جنایت‌‌‌های صورت گرفته در یمن را تایید می‌‌‌کنید.

هاشمی با بیان اینکه انتقال سفارت آمریکا به بیت‌‌‌المقدس کار اشتباهی بوده است، گفت: این اتفاق سبب افزایش تنش‌‌ها در منطقه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز