خبرگزاری کار ایران

فرهنگی:

وزارت آموزش و پرورش و علوم می‌توانند مسیر اشتغال را هموار کنند

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۲۱۷

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجلس تکالیفی پیش‌بینی شده است که می‌تواند مسیر اشتغال را هموار کند.

به گزاش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد فرهنگی  حسین در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جریان قرائت گزارش کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره آسیب شناسی وضعیت شاغلان و بیکاران با رویکرد حمایتی، گفت: گزارش مذکور محصول یک سال بررسی کارگروه اشتغال کمیسیون ویژه است. در سال گذشته که رهبری بر تولید و اشتغال نامیدند بر تهیه چنین گزارش تاکید کردند، البته این گزارش براساس آمارهای سال ۹۶ حاصل شده و با توجه به شرایط کنونی حتما آمارها دگرگون شده است.

وی افزود: برای تهیه این گزارش جلسات نظارتی متعددی تشکیل شد که پیگیری های آن آثار مثبتی بر بازار کسب و کار داشته است. بنابراین با توجه به تبصره یک ماده ۴۵ و توجه به پیشنهادات این گزارش گامی در راستای تولید و توزیع عادلانه ثروت و همچنین هموار کردن مسیر اشتغال خواهیم برداشت.

فرهنگی با اشاره به گزارش های درخواستی سازمان جهانی کار ادامه داد: مؤلفه های این سازمان را منع نمی‌کنیم اما سازمان آمار کشور را مکلف کرده ایم سابقه افرادی که فاقد بیمه هستند یا حداقل حقوق را دریافت می کنند در آمار ۵ ساله به تفکیک استان ها ارائه شود. اگر موارد یاد شده از سوی دستگاه های متولی تحقق یابد زمینه مناسبی برای برنامه ریزی و رفع مشکلات فراهم می شود.

وی  با اشاره به اینکه در پیشنهادات مذکور برای وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجلس تکالیفی پیش بینی شده است که می‌تواند مسیر اشتغال را هموار کند، ادامه داد: همچنین برای حمایت از بیکاران جویای شغل نیز پیشنهادات جسورانه‌ای داده شده که نیاز به بررسی دارد. همچنین در این پیشنهادات موضوع بازتعریف و اصلاح حداقل حقوق و دستمزد متناسب با سختی کار و مناطق شاغلان نیز پیش‌بینی شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه اگر بتوانیم بسته سیاستی مناسبی را فراهم کنیم حتما به یکی از رسالت های مجلس عمل کرده‌ایم، براین اساس به دولت توصیه می‌شود اقدامات جدی در این خصوص انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز